تلاش برای تربیت نیروهای تراز جمهوری اسلامی در مدارس شاهد
کد خبر: 4094710
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

تلاش برای تربیت نیروهای تراز جمهوری اسلامی در مدارس شاهد

رئیس امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در مدارس شاهد دنبال این هستیم تا انسانی در تراز جمهوری اسلامی پرورش دهیم، گفت: تربیت نیروی کارآمد و ایجاد آمادگی برای ظهور منجی عالم بشریت(عج) و حکومت جهانی از اهداف مدارس شاهد است.

گردهمایی معلمان دوره اول ابتدایی مدارس شاهد شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، معصوم‌علی صفی قلی، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس امروز، 4 آبان در گردهمایی معلمان دوره اول ابتدایی مدارس شاهد شیراز گفت: تربیت تمام ساحتی باید الگوی مدارس شاهد باشد و هیچ‌یک از ساحت‌های تربیتی مورد غفلت قرار نگیرد.

وی افزود: در راستای سند تحول بنیادین نقشه راه پیش روی ما قرار دارد بنابراین برنامه‌های ما باید بر اساس برش استانی این راهبرد تنظیم و اجرا شود.

صفی قلی بر تلاش برای حرکت مدارس شاهد به سمت مدارس صالح که در سند تحول به آن اشاره شده است، تأکید کرد و گفت: مجموعه شاهد به دنبال این است تا این مدارس بتواند انسانی را در تراز جمهوری اسلامی ایران پرورش دهد.

رئیس امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه این گردهمایی با هدف کیفیت‌بخشی تمام ساحتی بر مفاهیم آموزشی و تربیتی مدیران، معاونین و آموزگاران دوره ابتدایی برگزار می‌شود، افزود: تربیت نیروی کارآمد و ایجاد آمادگی برای ظهور منجی عالم بشریت(عج) و حکومت جهانی از اهداف مدارس شاهد است.

وی بر مجهز شدن معلمان مدارس شاهد به علم و فناوری روز تأکید کرد و گفت: آنچه را ما می‌گوییم کودکان و نوجوانان گوش نمی‌دهند بلکه آنچه را انجام می‌دهیم کودکان و نوجوانان فرا می‌گیرند بنابراین عمل خود را بر اعتقادات خود تطبیق دهیم.

صفی قلی با بیان اینکه تفکرات مادی باعث می‌شود تا از انجام هر فعالیتی توقع درآمد ی مادی داشته باشیم و از ارزش‌های اصیل اسلامی غافل شویم، افزود: مدارس شاهد در امر تعلیم و تربیت باید به گونه‌ای عمل کنند که الگوی مناسبی برای سایر مدارس باشند.

رئیس امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس ادامه داد: برای زمینه‌سازی حکومت حضرت مهدی(عج) باید کودکان را با تفکری فوق مادی و کاملا اسلامی و با اعتقاد بر استمرار زندگی در دنیای دیگر تربیت کنیم.

وی، تعداد مدارس شاهد دوره ابتدایی شهر شیراز را 7 مدرسه اعلام کرد و افزود: در سطح استان 84 مدرسه شاهد وجود دارد که از این تعداد، 26 مدرسه ابتدایی و بقیه در دوره‌های متوسطه اول و دوم فعالیت می‌کنند و همچنین حدود 25 هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد استان فارس تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
captcha