عزت ما با ادامه دادن راه شهدا تحقق پیدا می‌کند
کد خبر: 4094897
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی:

عزت ما با ادامه دادن راه شهدا تحقق پیدا می‌کند

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی گفت: عزت ما با ادامه دادن راه شهدا تحقق پیدا می‌کند. ما هرگز در دام فتنه‌انگیزی دشمنان اسیر نخواهیم شد، کسی که شهادت را درک کرده، می‌تواند از شهادت صحبت کند.

ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی، در اجلاسیه شهدای وحدت که امروز، 5 آبان‌ماه، در مشهد برگزار شد، با تاکید بر اینکه دین اسلام دین خشونت نیست، اظهار کرد: دین ما دین کتاب، پژوهش، تحقیق، محبت و آرامش است و هرگز دین خشونت نیست. ما تنها در زمان دفاع شمشیر می‌کشیم.

وی افزود: اولین آیات قرآن کریم با شمشیر آغاز نشده است بلکه ابتدا با خدا و در نهایت با مردم تمام می‌شود. مردم ولی‌نعمت ما و خانواده خدا هستند و خدمت به آنان نوعی خدمت به خداوند و از بهترین عبادات است. بنابراین دشمنان نباید مردم را مقابل ما قرار دهند و فتنه‌انگیزی کنند. دولت ما برآمده از مردم و خادم آن‌هاست و خدمت به آنان را عبادت می‌داند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی با بیان اینکه شهدای ما همواره زنده هستند، عنوان کرد: شهدا جان خود را در راه خدا فدا می‌کنند و خداوند صفات خود را به آنان هدیه می‌دهد. شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند و برگزاری مراسمی که یاد و خاطره آنان را زنده کند، مایه مباهات است.

کریمی با بیان اینکه عزت ما با ادامه دادن راه شهدا تحقق پیدا می‌کند، اضافه کرد: ما هرگز در دام فتنه‌انگیزی دشمنان اسیر نخواهیم شد. کسی که شهادت را درک کرده، می‌تواند از شهادت صحبت کند. شهدای وحدت کسانی هستند که تنها شعار ندادند، بلکه در عمل به خاک و خون افتاده و ناجوانمردانه شهید شدند.

وی با تاکید بر اینکه باید شهیدان را در خط مشی، زندگی و دل خود زنده نگاه داریم، اظهار کرد: شهدا زنده‌اند؛ ما باید حیات حقیقی را به دست آورده و راه و روش آنان را طی کنیم، حتی اگر به شهادت نرسیم. هدف اطاعت از دستور خداوند، پیامبر(ص) و جانشینان او است.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به حادثه تروریستی حرم حضرت شاه‌چراغ گفت: مسئولان نباید بهانه دست دشمن دهند تا جوانان دلسوز و معصوم ما در خیابان‌ها به ساز دشمنان برقصند.

وی با تاکید بر اینکه دین ما دین بصیرت است، افزود: در حمله تروریستی به شاهچراغ مردمانی را کشتند که در آن مسجد به عبادت پرداخته و از افراد دغدغه‌مند جامعه بودند. شرم نمی‌کنید مردم‌داری را عنوان می‌کنید و مردم را می‌کشید؟ امروز علم دشمن عوض شده و به نام مذهب و مردم به جنگ با دین و نظام می‌پردازد. کور باشیم اما کوردل نباشیم که پیاده‌نظام دشمن شویم.

کریمی ادامه داد: شعار انقلاب ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. یعنی تمام اقوام، زن و مرد و همه مسلمانان متحد هستند و حق خط‌کشی و درجه‌بندی بین اقوام و مذاهب را نداریم.

وی افزود: همانطور که با وحدت انقلاب کردیم، با وحدت در جنگ به پیروزی رسیدیم و مردم با وحدت در انتخابات پیروز شدند، اکنون نیز همه با هم این مسیر را ادامه داده و اقتدار مملکت را بیش از پیش رقم خواهیم زد که این موضوع نقطه عطفی در جهان است و به عنوان الگوی اسلامی و انسان‌دوستی تبدیل خواهیم شد. یادمان نرود ما برای از بین بردن نظام دیکتاتوری انقلاب کردیم.

مشاور رئیس‌جمهور در خصوص اقلیت‌های دینی موجود در کشور تاکید کرد: پنج مذهب مانند پنج انگشت هستند که ریشه آن یکی است. اگر یکی قطع شود، ریشه آن آسیب می‌بیند؛ از طرفی هرچقدر این پنج انگشت فاصله بیشتری داشته باشد، منحرف‌تر و شکننده‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ادیان اختلافات جزئی در استنباط‌های فقهی دارند اما برای ادامه راه و پیشرفت در کنار همان اختلافات جزئی باید با هم متحد باشند؛ آن هم نه فقط برای از بین بردن دشمن بلکه برای پیشبرد اهداف دین. امروز وجود این وحدت بیش از پیش ضروری است.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی حضور اقلیت‌های دینی در کنار بکدیگر را به مانند رنگین‌کمان تشبیه کرد و گفت: یکی از اقوام وفادار به نظام کردهای کردستان هستند. این اقوام و مذاهب رنگین‌کمان ایران اسلامی هستند.

انتهای پیام
captcha