ارسال 35 اثر از همدان به جشنواره نماز «فجر تا فجر»
کد خبر: 4095539
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

ارسال 35 اثر از همدان به جشنواره نماز «فجر تا فجر»

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان از برگزاری اولین جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» خبر داد و گفت: تعداد آثار دریافتی تا پایان مهرماه در سطح کشور یک هزار و 817 اثر و آثار دریافتی از همدان 35 اثر بوده است.

سید مرتضی حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدانحجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز «فجر تا فجر» در این استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: هدف این جشنواره ترویج مفاهیم نماز و تبیین کارکردهای آن در ابعاد فردی، اجتماعی و بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی از نمادهای بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه دانش‌آموزان، کودکان، دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، هنرمندان، پژوهشگران، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، فرهنگیان و مربیان برگزار می‌شود، گفت: محورهای این جشنواره شامل مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز و کارکرد مساجد در منشور فکری امامین انقلاب و بیانیه گام دوم، نماز؛ انقلاب اسلامی، فرهنگ بسیج، دفاع مقدس و محور مقاومت، نماز؛ اقتصاد اسلامی، بهره‌وری و رونق تولید، نماز و کارکرد مساجد در حکمرانی، تمدن نوین اسلامی و سلامت اداری، نماز؛ سلامت معنوی، بهداشت فرد و جامعه و محیط زیست، نماز؛ فرهنگ، هویت و حریت کودک و خانواده طراز ایران اسلامی، است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان ادامه داد: همچنین نماز؛ اصلاح فرهنگ جامعه و آثار آن در مبارزه با فساد و فقر، نماز؛ آسیب‌های اجتماعی، سلامت اداری و وحدت ملی، نماز؛ فلسفه، آثار و پاسخگویی به شبهات نماز، نماز جماعت؛ اسرار، آثار و برکات اقامه آن در مساجد، مدارس، محل کار، نماز و اقشار (جامعه فرهنگی هنری، علمی، اصناف، کارگری، نظامی، مدافعان سلامت و…)، نماز؛ هنرهای هفت‌گانه، رسانه، دنیای مجازی و تبلیغات، نماز؛ شیوه‌ها و ابزارهای جذب نسل نو و ایجاد حس مذهبی در کودکان از جمله دیگر محورهاست.

حسنی حلم اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش ویژه کودکان و دانش‌آموزان و ویژه بزرگسالان برگزار می‌شود. قالب‌های بخش کودکان و دانش‌آموزان شامل ساخت کلیپ، پادکست، نقاشی، خوشنویسی، عکس و سرود است و قالب‎های بخش بزرگسالان، در قالب علمی پژوهشی، تألیف، مقاله، رساله دکتری، پایان‌نامه‌های دانشگاهی و حوزوی، در قالب فرهنگی هنری شامل کلیپ، پادکست، موشن‌گرافیک، پویانمایی، طرح‌های گرافیکی شامل پوستر، اینفوگرافی، کالیگرافی، سخن‌نگاشت و عکس‌نگاشت، عکس، خوشنویسی و استوری در شبکه‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به سایر قالب‌های بخش بزرگسالان ادامه داد: قالب ادبی شامل شعر، داستان، قصه‌گویی، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی و در قالب سرگرمی و آموزشی، شامل بازی و ابزارهای کمک آموزشی دستی و دیجیتالی رایانه‌ای و تلفن همراه است.

مدیر ستاد اقامه نماز همدان بیان کرد: از کلیه برگزیدگان مرحله استانی و کشوری با تقدیم هدایای ارزنده در این جشنواره تقدیر خواهد شد. آثار ارسالی به این جشنواره به‌صورت دو مرحله‌ای استانی و کشوری ارزیابی و داوری خواهد شد. مرحله استانی از ۲۰ آذر تا ۲۰ دی‌ماه سال جاری داوری می‌شود و آثار راه یافته به مرحله کشوری نیز از ۲۰ دی تا پنجم بهمن‌ماه سال جاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: نتایج مرحله استانی اول بهمن و مرحله کشوری 12 بهمن‌ماه سال جاری اعلام می‌شود. اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

حسنی حلم با اشاره به راه‌های ارتباطی برای ارسال آثار توضیح داد: دبیرخانه جشنواره مستقر در ستاد اقامه نماز استان‌های سراسر کشور است. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ آذرماه سال جاری از طریق سامانه noor.namaz.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

وی در پایان یادآور شد: تعداد آثار دریافتی در سطح کشور یک هزار و 817 اثر است که از این تعداد تا پایان مهرماه تنها 35 اثر از همدان دریافت شده که نیازمند تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیشتری است.

انتهای پیام
captcha