کتابخوانی تقویت کننده فرهنگ و هویت است
کد خبر: 4096590
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱

کتابخوانی تقویت کننده فرهنگ و هویت است

استاندار همدان در انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کتابخوانی را تقویت کننده فرهنگ و هویت مردم ایران اسلامی دانست.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار هندان عاطفه زارعی مدیر کل کتابخانه‌های عمومیبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان اظهار کرد: موضوع فرهنگ کتابخوانی برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و باید با اقدامات لازم، هم افزایی و پیوستگی بین همه دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد و هر روز شاهد افزایش کتابخوان‌ها و اعضای کتابخانه‌های عمومی استان همدان باشیم.

وی با اشاره به اینکه تقویت فرهنگ و ساختار کتابخوانی باید در آموزش و پرورش صورت گیرد افزود: کودکان باید از همان روزهای ابتدایی بیاموزند تا به کتاب اهمیت بدهند و این اتفاق باید در مدارس رخ دهد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: مقام معظم رهبری به کتاب توجه ویژه دارند و همه کتاب‌های خوب را مطالعه می‌کنند اما جمعیت کتابخوان ما واقعا کم است و امیدواریم با اقدامات انجام شده 10 درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی استان شوند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه کتابخوانی تقویت کننده فرهنگ و هویت ما است، ادامه داد: کتاب‌ها بر اساس افکار اسلامی و ایرانی ما باید باشند و آن را تقویت کنند بنابراین باید ترویج داده شوند اما مشخص نیست که در فضای مجازی چه مطالبی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان همدان حدود 700 میلیارد ریال اعتبار به کتابخانه‌های استان همدان اختصاص داده شد، ابراز کرد: قطعا حمایت خواهیم کرد تا این بودجه‌ها تخصیص پیدا کند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه شهرداری‌ها سهم قانونی کتابخانه‌های عمومی را به یک حساب مشخص اعلام شده به صورت خودکار واریز کنند، گفت: همچنین می‌توان از فضایی که شهرداری‌ها در اختیار دارند برای امر مهم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کرد و این نیازمند همکاری بین دستگاه‌ها است تا با هم پوشانی بین مجموعه‌های فرهنگی کمبودها جبران شود.

وی با بیان اینکه مدیران شخصاً در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان شرکت کنند، اظهار کرد: حمایت از کتابفروشی‌های بومی صورت گیرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در برگزاری نمایشگاه کتاب کمک رسان و حامی باشد.

عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز با بیان اینکه در یک سال گذشته در دولت مردمی و قوی سیزدهم پنج پروژه در حوزه کتابخانه‌های عمومی افتتاح شد، اظهار کرد: در یک سال گذشته 3 هزار 668 متر مربع به زیربناهای کتابخانه‌های عمومی استان افزوده شده است.

زارعی با بیان اینکه در هفته کتاب سال جاری نیز 6 پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، تصریح کرد: بازگشایی کتابخانه مدنی تویسرکان، افتتاح کتابخانه پاسارگاد در روستای اشترمل شهرستان تویسرکان، بازگشایی کتابخانه عمومی فجر صالح آباد، کلنگ زنی کتابخانه در روستاهای دهپیاز و کوزره و افتتاح کتابخانه روستای عبدالرحیم از پروژه‌های هفته کتاب است.

وی تأکید کرد: در هشتمین دوره جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب سه روستا ویان در کبودراهنگ، شاهنجرین در درگزین و اشترمل در تویسرکان از استان همدان در جمع 10 روستای برتر کشور قرار گرفتند که این انتخاب به خاطر فعالیت کتابخانه‌های عمومی این روستاها است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، تصریح کرد: در یک سال گذشته 11 هزار و 297 فعالیت فرهنگی ثبت شده در کتابخانه‌های عمومی استان صورت گرفته است و در هفته کتاب سال‌جاری نیز بیش از یک هزار برنامه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha