هیئت‌ اندیشه‌ورز نماز در مدارس همدان تشکیل می‌شود
کد خبر: 4097204
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

هیئت‌ اندیشه‌ورز نماز در مدارس همدان تشکیل می‌شود

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز نماز در مدارس این استان توسعه پیدا می‌کنند، گفت: این هیئت‌ها متشکل از مدیر، معلم پرورشی، نماینده بسیج دانش‌آموزی و انجمن اسلامی است که به بررسی نماز در بین دانش‌آموزان می‌پردازد.

علیرضا تمیمی کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان همدانحجت‌الاسلام علیرضا تمیمی، کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب طرح «مبین» با همکاری مدیران مدارس در همدان، اظهار کرد: این طرح شامل یک دوره آموزشی 16 ساعته ویژه مدیران مدارس است که با حضور متخصصینی از قم تشکیل می‌شود. موضوعات این دوره شامل دعوت به نماز و آثار نماز، نماز و آسیب‌های اجتماعی، ارتباط کودکان و خانواده است.

وی ادامه داد: همچنین آموزش شیوه‌های جذب دانش‌آموزان و دعوت به نماز ویژه مدیران مدرسه و مربیان مهد کودک از سوی این ستاد برگزار می‌شود و یک دوره ویژه معلمان پایه سوم ابتدایی دختران و پایه هشتم پسران که تازه به سن تکلیف می‌رسند، با توجه به آموزش خاصی که دارند هر ساله از قم مربیانی برای این آموزش فرستاده می‌شود.

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز با اشاره به سایر فعالیت‌های مشترک این ستاد با آموزش و پرورش بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان پرورشی در مدارس ویژه مدرسان انجمن اولیا و مربیان، ویژه مدرسان نهضت سواد‌آموزی، ویژه دبیران دین و زندگی، ویژه امامان جماعت روحانی و غیر روحانی مدارس، ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، اجرای طرح پیوند نمازخانه مدرسه و مسجد، نشست دانش‌آموزی با موضوع نماز با هماهنگی مدیران مدرسه و ستاد اقامه نماز در کلاس‌ با استفاده از اساتید از جمله برنامه‌های اجرایی است.

تمیمی افزود: نشست‌های نمازی برای اولیای دانش‌آموزان در خود مدارس با اعلام آمادگی مدیران مدارس برگزار می‌شود که در این نشست‌ها به موضوع شیوه‌‌های دعوت فرزندان به نماز و مشکلات آنها در توجه به نماز پرداخته می‌شود. هیئت‌های اندیشه‌ورز نماز نیز در مدارس توسعه پیدا می‌کنند، این هیئت‌ها متشکل از مدیر، معلم پرورشی، نماینده بسیج دانش‌آموزی و انجمن اسلامی است که با موضوع بررسی نماز در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز بیان کرد: با توجه به اهمیت ویژه آموزش و پرورش که در تربیت دینی و نمازی جامعه دارد، ستاد اقامه نماز در کل کشور بیشترین اهتمام خود را در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در فعالیت‌های نمازی در آموزش وپرورش قرار داده است.

انتهای پیام
captcha