اعزام ۸ هزار زائر کاروان راهیان نور به شمال‌غرب
کد خبر: 4097348
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

اعزام ۸ هزار زائر کاروان راهیان نور به شمال‌غرب

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان از اعزام ۸ هزار زائر به شمال‌غرب کشور خبر داد و گفت: در ۶ ماهه اول سال تاکنون پنج هزار نفر اعزام شده‌اند که باید 3 هزار نفر دیگر نیز اعزام شوند.

راهیان نور

به گزارش ایکنا از کردستان، سعید شعبانی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان شامگاه گذشته، ۱۴ آبان‌ در نشست راهیان نور استان در سالن شهدای گمنام استانداری گفت: در شش ماهه اول سال جاری دو میلیارد تومان برای احداث زائرسراها و یادمان‌های شهدا در استان هزینه شده است.

وی تعداد یادمان‌‌های شهدا در استان را پنج یادمان ذکر کرد و افزود: در حال حاضر در شهرستان بانه دو یادمان، در مریوان دو یادمان و در سنندج یک یادمان شهدای گمنام داریم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه در سال جاری هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز به همراه فرهنگیان به جبهه‌های جنوب کشور اعزام می‌شوند، بیان کرد: تمرکز ستاد راهیان نور استان روی اعزام دانش‌آموزان به بازدید اماکن و یادمان‌های دوران جنگ تحمیلی است.

وی با اشاره به اینکه سپاه و آموزش‌و پرورش استان کردستان با مشارکت هم آماده اعزام ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان زائر به جبهه‌های جنوب را دارد، گفت: نیاز است ادارات کمک کنند تا ۵۰۰ نفر دیگر به این رقم اضافه و در مجموع یک‌هزار نفر را بتوانیم به جبهه‌های جنوب اعزام کنیم.

شعبانی از اعزام هشت هزار نفر زائر به شمالغرب کشور خبر داد و گفت: تاکنون پنج هزار نفر زائر اعزام شده‌اند که باید سه هزار نفر دیگر نیز اعزام شوند.

وی خواستار توجه به رنگ‌آمیزی و نوشته‌های دار بتنی مسیر جاده‌های استان شد و افزود: زیبنده نیست که از استا‌ن‌های دیگر زائرپذیر باشیم اما فضاسازی مناسبی در جاده‌های مسیر انجام نشود بنابراین ۶۰ دار بتنی در جاده‌های استان با یک‌هزار و ۸۰ متر وجود دارد که نیاز به رنگ آمیزی دارند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان همچنین خواستار حمایت مالی اعضای جلسه در راستای تأمین هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی یادمان خانم شیخان و یادمان زریوار مریوان شد و گفت: در بحث زائرسرای اهواز نقشه‌ها آماده و مکانی در شان زائران کردستانی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در بانه نیز زائرسراهایی در حال تکمیل و در حال ساخت است، از تأمین اعتبار برای ساخت زائرسرای سقز خبر داد و یادآور شد: زائرسرای دیگری نیز در مریوان ساخته خواهد شد تا زمینه پذیرش بهتر زائران در این شهرستان فراهم شود.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در ادامه اظهار کرد: سال گذشته چهار هزار نفر دانش‌آموز به راهیان نور اعزام شدند که طی دو روز از یادمان های مریوان، بانه و سنندج بازدید کردند و تعدادی هم به صورت مجازی و در شبکه شاد این اردو را برگزار کردند.

وی با اشاره به تأمین هزینه این اعزام‌ها گفت: طی پیگیری‌های این سازمان و در قالب سرانه‌‌های دانش‌آموزی و مصوبات بسیج دانش‌آموزی، هزینه این اردوها تأمین شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان افزود: همکاری‌های خوبی مابین آموزش‌و‌پرورش استان و سپاه بیت‌المقدس کردستان در زمینه راهیان نور صورت گرفته است که در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: تا کنون برای اعزام راهیان نور سال جاری حدود ۱۰۰ میلیون تومان تأمین شده است و مابقی مبالغ هم به زودی واریز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha