تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی عامل بصیرت‌افزایی آحاد جامعه است
کد خبر: 4097401
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی عامل بصیرت‌افزایی آحاد جامعه است

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی، تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اهمیت تبلیغ اجتماعی در روشنگری نسل جوان گفت: تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی با ابزار هنر عامل موثر در بصیرت‌افزایی آحاد جامعه است.

لامی رئیس مجمع فرهنگی علمی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر غلامی، رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی، تبلیغی استان اردبیل، ۱۵ آبان‌ماه، در محفل شعر و نشست تبیینی به‌مناسبت گرامیداشت شهدای شاهچراغ در اردبیل اظهار کرد: اشعار دارای حکمت از نفوذ و تاثیرگذاری بالایی در جامعه برخودار بوده و اندیشه جامعه را هدایت می‌کند.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی، تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر اینکه همگان باید مروج عقلانیت در جامعه باشیم، وظیفه فعالان فرهنگی و اجتماعی در این حوزه را خطیر عنوان کرد و گفت: ترویج جلسات شعر و ادب باعث ترویج شعور و عقلانیت و آزادگی در جامعه شده و در مقابل هر قدر در اجرای این محافل کوتاهی شود به همان میزان سیاست و فرهنگ در جامعه دچار مشکل می شود.

وی شاعر مجاهد و مومن را زبان گویای انقلاب عنوان کرد و گفت: زبان شعر تفکر را به عالم القا می کند و در اشعار انقلابی هدف، مبارزه با کفر و تبیین حقایق انقلاب اسلامی است که شعرای مجاهد همواره با قلم تبیین گر خود درصدد بصیرت افزایی در بین مردم علی الخصوص نسل جوان هستند.

غلامی افزود: طبق فرامین مقام معظم رهبری بایستی هر جا که هستیم آنجا را مرکز دنیا بدانیم و در اجرای رسالت خود در تحقق آرمان های انسانی تلاش کنیم چرا که هر شخص در جامعه اسلامی موظف به ایفای نقش در تبلیغ آموزه های اسلامی با رفتار و منش صحیح خود است.

رئیس مجمع کانون های فرهنگی، تبلیغی استان اردبیل در ادامه سکوت در مقابل ظلم را همراهی با ظالم عنوان کرد و گفت: سکوت به معنی تایید ظلم و ظالم بوده و یقیناً ظالم وقتی به میدان می آید که شخصی در برابر ظلم سکوت کرده و لذا هرکسی در اندیشه اسلام است باید با اندیشه یزیدیان مبارزه کند.

وی تاکید کرد: در عصر کنونی که دشمن از قدرت و جهانی شدن اسلام در هراس است لذا قلم شاعر باید برای برطرف کردن ظلم و تاریکی بچرخد و حقیقت را در دفاع از آرمان‌های انقلاب تبیین کند.

انتهای پیام
captcha