اجلاس استانی «نماز» در لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4097414
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

اجلاس استانی «نماز» در لرستان برگزار می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به برگزاری اجلاس استانی «نماز» گفت: علاوه بر بحث اقامه نماز و مهدویت، فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها توسط ستاد اقامه نماز ارزیابی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، امروز، ۱۵ آبان در جلسه شورای اقامه نماز لرستان اظهار کرد: میانگین نمره ارزیابی ستاد اقامه نماز در گذشته ۲۰ امتیاز بود و سال جدید این امتیاز از ۲۰ به ۳۵ رسیده است، در صورتی که میانگین دستگاه‌های لرستان ۲۷ امتیاز است.

وی با اشاره به اینکه اجلاس استانی نماز آذرماه امسال برگزار می‌شود، ادامه داد: در بحث ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها علاوه بر اقامه نماز، بحث مهدویت و قرآن هم توسط ستاد اقامه نماز بررسی می‌شود و نیاز است دستگاه‌ها به مقوله قرآن و مهدویت بیشتر اهمیت دهند.

چراغی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها به نحوی فعالیت فرهنگی دارند، اما باید به‌ دنبال اجرای کارهای آموزشی به‌ویژه در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باشیم، ادامه داد: اگر آموزش ما درست باشد مشکلات اصلاح می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان بر لزوم توجه به تشکیل شوراهای اقامه نماز در دستگاه‌ها تأکید کرد و با اشاره به اینکه برخی مدارس در خصوص نمازخانه‌ها مشکل دارند و باید متولی آن مشخص شود، اضافه کرد: در برخی مدارس نمازخانه به کلاس درس تبدیل شده است و این در حالی است که مقام معظم رهبری فرمودند مدارس را به نماز تزیین کنید که نماز تضمین سلامت آینده جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مساجد برخی مناطق طراحی مناسبی نداشته و برخی هنوز تکمیل نشده است، لذا مجموعه مسکن و شهرسازی به مساجد اهتمام داشته باشد، گفت: در گذشته تفاهم‌نامه ستاد اقامه نماز با دستگاه‌ها از مرکز نوشته می‌شد، اما با اعتراض دستگاه‌ها مواجه می‌شد که در این راستا تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها بومی‌سازی شده است.

چراغی با بیان اینکه فعالیت‌های مربوط به نماز تنها در اقامه نماز خلاصه نمی‌شود بلکه شامل شیوه‌های دعوت به نماز، شبهات، پرسمان نماز، اسرار نماز شیوه‌های دعوت خانواده‌ها به نماز می‌شود، افزود: طی روزهای آینده با حضور اساتید تخصصی، سلسله کارگاه‌هایی با موضوع مهدویت و غرب در دانشگاه‌های لرستان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با یادآوری اینکه این ستاد در برخی شهرستان‌ها مظلوم است، یادآور شد: در ماده ۱۰۲ آیین‌نامه هیئت دولت، حق‌الزحمه مبلغان اقامه نماز تعیین شده و مبلغ آن یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

وی به فعالیت مجمع خیرین مسجدساز در استان لرستان اشاره کرد و با بیان اینکه این مجمع به برخی مساجد از پنج تا ۵۰ میلیون تومان کمک می‌کند، تصریح کرد: در منطقه بوربور در دلفان و بشاگرد فعالیت‌هایی برای ساخت مسجد توسط مجمع خیرین مسجدساز انجام شده است.

چراغی با اشاره به برگزاری جشنواره «فجر تا فجر» در لرستان، گفت: این جشنواره در بخش‌های مقاله، موشن‌گرافی، انیمیشن و نمایش برگزار می‌شود که مرحله استانی جشنواره فجر تا فجر به‌زودی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha