برگزاری مسابقات نغمات دینی قرآنی به میزبانی قزوین
کد خبر: 4097492
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

برگزاری مسابقات نغمات دینی قرآنی به میزبانی قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری نغمات دینی قرآنی در بخش‌های تواشیح، اذان و دعاخوانی از ۱۸ تا ۲۳ آذرماه به میزبانی قزوین خبر داد.

مسابقات نغمه های قرآنی

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، امروز، ۱۵ آبان در نشست هم‌اندیشی ستاد استانی مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم در استانداری قزوین گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به‌عنوان متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآن در کشور است و همه‌ساله سه استان میزبانی این مسابقات را بر عهده دارند.

وی با اشاره به برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن در سه استان افزود: مرحله مقدماتی حفظ قرآن کریم در کرمانشاه، فینال مسابقات کشوری قرائت و حفظ در خوزستان و مسابقات نغمات قرآنی شامل تواشیح و همخوانی، اذان و دعاخوانی در قزوین برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام مجیدی ادامه داد: در راستای برگزاری این مسابقه پذیرای ۲۳۰ شرکت‌کننده هستیم که بایستی برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه صورت گیرد. پیش‌بینی می‌شود، بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات نغمات قرآنی در بخش تواشیح باشد.

وی با اشاره به اینکه گروه همخوانی قزوین نیز که به مرحله کشوری این مسابقات راه‌یافته و به‌عنوان نماینده استان در این دوره از مسابقات حضور دارد، تأکید کرد: هیئت‌داوران این دوره از رقابت‌ها بر عهده ۳۲ نفر خواهد بود.

این مسئول افزود: محل برگزاری این مسابقات با توجه به پخش ملی، در سالن دانشگاه فرهنگیان خواهد بود و هماهنگی‌های لازم نیز با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جهت اقامت میهمانان و داوران در هتل‌های ارغوان، البرز و سینا به‌عمل‌آمده است.

وی در پایان گفت: ۲۵ میلیارد ریال برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها در نظر گرفته‌شده و از آنجایی‌ که بر اساس قانون، برگزاری چنین مسابقاتی برعهده سازمان اوقاف قرار داده‌ شده است برای برگزاری هرچه باشکوه آن به مساعدت و کمک سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیازمند خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha