توانمندسازی معلمان؛ آغاز تحول در آموزش‌وپروش
کد خبر: 4098300
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

توانمندسازی معلمان؛ آغاز تحول در آموزش‌وپروش

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: ارتقای توانمندی، بهسازی آموزش و مهارت‌افزایی معلمان آغاز تحول در آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

طالب محمدی رئیس آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان در بازدید از دوره تخصصی دو روزه معلمان جدیدالورود به مدارس استثنایی که امروز، 18 آبان‌ماه در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، گفت: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، طراحی آموزش اثربخش و تقویت زیرساخت‌های آموزشی از اساسی‌ترین اولویت‌های آموزش‌وپرورش استثنایی است.

وی افزود: 260 کلاس درس در 74 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستای به بیش از هزار و 400 دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان خدمات آموزشی، پرورشی،حمایتی وتوانبخشی ارائه می‌کنند.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه دوره‌های تخصصی در راستای بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به منظور ارتقای سطح عملکرد معلمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: 33 نفر از آموزگاران شهرستان‌های بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، سروآباد، سنندج، دلبران(قروه)، کامیاران و مریوان در این دوره شرکت کردند.

وی ارتقای توانمندی، به روزآوری دانش، بازآموزی و رشد حرفه‌ای معلمان، کیفیت‌بخشی به امر آموزش، بسط عدالت آموزشی، توسعه فرصت‌های برابر و افزایش مهارت‌های تخصصی معلمان در جهت ارتقای سطح کیفیت آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را از اهداف برگزاری این دوره 24 ساعته ذکر کرد.

محمدی افزود: معلمان در مقاطع و شرایطی خاص از فعالیت کاری خود به کمک مستقیم راهنمای آموزشی نیاز دارند که این کمک برای اصلاح فرآیند آموزش در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و در چارچوب نیازها طراحی و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی و تربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روش‌هایی که هماهنگ‌کننده برنامه‌های آموزشی با توسعه تکنولوژی و تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری است.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان ادامه داد: هراندازه معلمانی فعال و پویا‌تر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت‌تر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطه آموزش‌وپرورش و تربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می گیرد.

وی در پایان تربیت معلم را از جمله حساس‌ترین و مهم ترین مؤلفه‌های نظام‌های تعلیم و تربیت دانست و یادآورشد: موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام‌‌های آموزشی، منوط به توانمندی‌ها و قابلیت‌های حرفه‌ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه‌ها در محیط واقعی و کارگزاران حقیقی آموزش‌وپروش هستند.

انتهای پیام
captcha