اهدای کتاب برای تجهیز و راه‌اندازی پنج کتابخانه‌ روستایی در کردستان
کد خبر: 4098526
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

اهدای کتاب برای تجهیز و راه‌اندازی پنج کتابخانه‌ روستایی در کردستان

رئیس مجمع جوانان استان کردستان، گفت: در قالب پویش «لاوان و کتاب» یک‌هزار و ۵۰۰ جلد کتاب برای تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی در استان کردستان جمع‌آوری شد.

کتابخانه روستایی

یاسین شریعتی، رئیس مجمع جوانان استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و به همت مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان کردستان، کتاب‌های جمع‌آوری شده در پویش لاوان و کتاب برای تجهیز و راه‌اندازی پنح کتابخانه روستایی در شهرستان‌های سنندج، سقز و دیواندره توزیع خواهد شد.

وی افزود: فضاهای مورد نیاز با تأمین از سوی دهیاری‌ها و یا مدارس، به همت انجمن خیرین اندیشه‌ساز کردستان به قفسه کتاب، میز و صندلی تجهیز خواهد شد.

رئیس مجمع جوانان استان کردستان، به کمبود فضاهای آموزشی و کتابخانه‌ای در استان اشاره و بیان کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی و تجهیز آن‎ها از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در حوزه توسعه روستایی است.

وی گفت: شیوع کرونا و ترویج آموزش دیجیتال، سبب دوری دانش‌آموزان از کتاب شد و ضروری است با ایجاد دسترسی سریع آنان به ویژه در مناطق روستایی به کتابخانه، این خلاء تا حدودی جبران شود.

شریعتی با اشاره به انجام نیازسنجی در خصوص کتاب‌های درخواستی برای دانش‌آموزان یادآور شد: رمان، داستان، کتاب‌های کمک درسی، کتاب‌های انگیزشی، تاریخی و شعر در این پویش جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام
captcha