گزارش ایکنا از رقابت‌های قرآنی خانواده‌های فراجا فارس
کد خبر: 4098569
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

گزارش ایکنا از رقابت‌های قرآنی خانواده‌های فراجا فارس

مرحله استانی مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های کارکنان فرماندهی انتظامی استان فارس در شیراز برگزار شد.

مسابقات قرآن خانواده‌های فراجا فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مرحله استانی مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های کارکنان فرماندهی انتظامی استان فارس امروز، ۱۹ آبان در ستاد فرماندهی انتظامی استان فارس برگزار شد.

 این دوره از مسابقات در پنج گروه فرزندان دختر و پسر بالا و زیر ۱۵ سال و همسران کارکنان فراجا  در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، حفظ ۱،۳،۵،۱۰،۱۵،۲۰  جزء و حفظ کل، درک مفاهیم و نکات تفسیری در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد که رشته اذان مخصوص آقایان بود.

 ۱۰ نفر این دوره از مسابقات را داوری می‌کردند که ۶ نفر داور بانوان و ۴ نفر داور آقایان بودند؛ آقایان کارگر، بهرامی‌شاد، مسلم امیری، امین امیری، بخش آقایان و خانم‌ها شب‌خیز، زارع مؤیدی، مرضیه فیروززاده، حسین‌پور، آسیه دهقان و سمیه فتحی بخش بانوان این دوره از مسابقات را داوری می‌کردند.

فاطمه شادمانی، شرکت‌کننده در رشته قرائت ترتیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن قدردانی از برگزاری این مسابقات گفت: پارسال در رشته حفظ پنج جزء، اول شدم.

وی تصریح کرد: نسبت به پارسال کیفیت کمی بهتر شده است و مسابقات در سالن برگزار می‌شود و همچنین داوران امسال بهتر هستند اما سطح شرکت کننده‌ها مانند سال گذشته است و در کیفیت تغییری نکردند.

شادمانی اضافه کرد: در سالن نظم کمی وجود داشت و کسانی که اینجا رابط بودند نتوانستند نظم جلسه را به خوبی برقرار کنند و این باعث می‌شد بین مسابقات فاصله بیفتد.

کلاس‌های قرآن برای بانوان برگزار شود

وی با بیان اینکه در خانه‌های سازمانی معمولاً کلاس‌های مختلف برگزار می‌شود اما کلاس قرآن برای بانوان بزرگسال برگزار نمی‌شود از مسئولان برگزاری مسابقات درخواست کرد که کلاس‌های قرآن در رشته‌های مختلف با طرح تشویقی برگزار کنند تا تغییری در سطح بانوان ایجاد شود.

طاهره تقی‌نژاد، شرکت‌کننده رشته حفظ ۱۵ جزء نیز به خبرنگار ایکنا گفت: این مسابقات برای کودکان خوب است اما بهتر بود رده‌بندی انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه هدایای مسابقات بهتر شود، اظهار کرد: این مسابقات را به خصوص برای کودکان بیشتر برگزار کنند. همچنین باید اطلاع‌رسانی بهتری نسبت به برگزاری مسابقات و رشته‌ها انجام می‌شد.

مرضیه فیروززاده، داور تجوید در رشته حفظ و وقف و ابتدا در رشته قرائت ترتیل و تحقیق این دوره از مسابقات با ارزیابی سطح برگزاری مسابقات گفت: سطح برگزاری مسابقات ضعیف است.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی قبل از مسابقات برای ارتقا سطح متسابقان می‌تواند مؤثر باشد، گفت: نسبت به سال‌های گذشته سطح پایین‌تر آمده و با وجودی‌که قرعه‌ها مشخص است و می‌توانند مطالعه کنند اما برخی غلط می‌خوانند. همچنین باید قبل از مسابقات کلاس آموزشی برگزار شود حتی می توان کلاس‌های مجازی برگزار کرد.

سمیه فتحی، داور حسن حفظ و وقف و ابتدا این دوره از مسابقات نیز گفت: اگر کلاس‌های آموزشی قبل از مسابقات برگزار شود حتماً سطح مسابقات بالاتر می‌رود.

وی با بیان اینکه برخی از کودکان زیر ۱۲ سال، خوب می‌خواندند و معلوم بود برای آن‌ها کلاس برگزار کردند یا خودشان جایی آموزش دیدند که می‌توان روی آن‌ها کار کرد و جای آموزش برای آن‌ها زیاد است، گفت: در رده‌های مختلف سطح‌ها متفاوت بود حتی کودکان بسیار خوب بودند اما بزرگسالان جای کار داشتند.

یادآور می‌شود، این دوره از مسابقات چهارمین دوره مسابقات همسران کارکنان و سومین دوره مسابقات فرزندان کارکنان فراجا است.

انتهای پیام
captcha