مردم سیستان و بلوچستان پای ارزش‌های نظام ایستاده‌اند
کد خبر: 4099760
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
حاج علی‌اکبری:

مردم سیستان و بلوچستان پای ارزش‌های نظام ایستاده‌اند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اتفاقات اخیری که در زاهدان و خاش افتاد، گفت: مردم سیستان بشارت دادند که در این خطه از میهن اسلامی ایران، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شیعه و سنی با وحدت مثال زدنی در کنار هم زندگی می‌کنند و پای ارزش‌های نظام، انقلاب و ولایت فقیه تا پای جان ایستاده‌اند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری در دیدار با مردم زابلبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان حجت‌الاسلام حاج‌ علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور صبح امروز، 24 آبان در همایش میثاق با ولایت در مصلی المهدی (عج) زابل در دیدار با اقشار مختلف مردم منطقه سیستان، گفت: در ماجراهای اخیر و دست‌اندازی‌هایی که دشمن نسبت به جامعه ما داشت این بار جامعه جوان، دانشجو و به‌ویژه دانش‌آموزان را هدف قرار داد و مسئله حجاب را بهانه کرد و دروغی را به نظام نسبت داد و این معرکه را برپا کرد.
 
وی ادامه داد: هر چه که امکانات در یک جنگ جهانی رسانه‌ای لازم داشت را وارد میدان کردند، مراکز فکر شیطانی‌شان از انگلیس خبیث و بی بی سی گرفته تا اینترنشنال و امتدادش در آل سعود را فعال کردند یعنی کفر و نفاق دستشان را در دست هم دادند.هر دو جریان کفر و نفاق بدانند که برابر نص صریح قرآن کریم؛ همه به اتفاق هم به جهنم خواهید رفت.
 
نماینده مقام معظم رهبری ادامه داد: جریان کفر و نفاق بالاخره از سر انفعال به میدان آمدند و شروع به انجام عملیات روانی بسیار گسترده کردند و فقط ظرف 20 روز 17 هزار دروغ در فضای مجازی به غیر از دروغ‌هایی که در ماهواره‌ها و سایر فضاها، بر علیه ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی منتشر کردند، ارزش‌های اسلامی و انقلابی پاک را به گمان اینکه ملت را وارد یک فضای جدیدی بر علیه ارزش‌های انقلاب کنند، مورد هدف قرار دادند ولی ملت به آنها پاسخ محکمی داد.
 
وی با اشاره به فریب خوردن برخی از جوانان در اغتشاشات اخیر و آزادی خیلی از آنها گفت: وقتی با اینها صحبت می‌شود نه تنها ابراز پشیمانی می‌کنند بلکه گریه می‌کنند، البته برای نظام هزینه‌سازی کردند و به سطح امنیت جامعه آسیب زدند، وقتی سطح امنیت در جامعه که مزیت ویژه ایران است آسیب دید نتیجه‌اش عملیات نفوذ می‌شود، اتفاقی شبیه حرم شاهچراغ(ع) و به شهادت رسیدن انسان‌های مظلوم و بی‌دفاع و آنچه در زاهدان و خاش و در جاهای دیگر رخ داد.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در این وقایع، عزیزان در سازمان انتظامی کشور، بسیج و حتی مردمان بی‌دفاع به شهادت رسیدند و در این بین، عوامل نفوذی هم کار خودشان را انجام می‌دهند.وقتی سطح امنیت آسیب ببیند اینگونه می‌شود که تسویه حساب‌های شخصی و طایفه‌ای به اسم این قضایا انجام می‌شود.
 

سخنرانی‌هایی که در سیستان آب به آسیاب دشمن ریخت

 
حاج‌ علی‌اکبری با بیان اینکه حالا آن کسانی که با توئیت زدن و با سخنرانی‌های نامناسب و تحریک کننده آب به آسیاب دشمن ریختند اکنون باید جواب بدهند، آنها حتماً در خون‌های بی‌گناهی که به زمین ریخته شد و آسیب‌هایی که به اموال، جان و سلامتی مردم زده شد، مسئولیت بزرگی دارند، گفت: همینطور بیایند سخنرانی کنند و حرف‌های دشمن را عنوان کنند؟ در سخنرانی‌ها و صحبت‌های خود به قول معروف؛ یکی به میخ بکوبید و یکی به نعل؟ حرف‌های تحریک کننده بزنید و نظام را زیر سؤال ببرید و خط را اشتباهی نشان بدهید؟ اینها به همراه برخی از چهره‌ها باید جواب بدهند این افراد در ناامنی‌ها و حوادث ایجاد شده مقصرند و فقط در این حوادث چند روز اخیر نیست که این‌گونه رفتار می‌کنند، هر وقت که فرصت کنند یک نیشی می‌زنند و تولید دلسردی می‌کنند این همه زحمات و خدماتی که نظام مظلوم ما در این 43 سال انجام داده یک بار از زبان این‌ها نشنیده‌ایم، آیا شما شنیده‌اید؟ 
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: می‌خواهند از بانوان ما با یک مشت عناصر معلوم الحال و خارج نشین‌ها و سلطنت طلب‌های فرسوده و منافقین کودک کش و بی‌هویت انتقام بگیرند.
 
حاج‌ علی‌اکبری ادامه داد: زبان‌شان بسته است و لکنت دارند و به قول جوان‌ها؛ جان‌شان بالا می‌آید تا بخواهند در مورد خدمات انقلاب سخن بگویند اما وقتی می‌خواهند در مورد اشکالات بگویند زبان‌شان دراز است اما در استان شما مردم حقیقتاً خوب هستند، دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر روی استان سیستان و بلوچستان حساب باز کرده بودند که وسط این معرکه یک داستان متفاوتی پیش بیاید، روی ملاحظات قومیتی و تنوع مذهبی اینجا و حکایت مرزنشین بودن و شرایط اقلیمی اینجا حساب بازکرده بودند اما کاسب نشدند و اخیراً یک تحرکاتی داشتند که نشد.
 
وی با اشاره به اینکه دیدار با اقشار مختلف مردم در زابل و شرکت در این جلسه برایم بسیار متفاوت و شیرین است، گفت: در گزارشی که خدمت مقام معظم رهبری ارائه خواهم داشت حتماً این نکته را خواهم آورد که مردم سیستان بشارت را دادند که در این خطه از میهن اسلامی ایران، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شیعه و سنی با وحدت مثال زدنی در کنار هم زندگی می‌کنند و پای ارزش‌های نظام، انقلاب و ولایت فقیه به برکت ولایت حضرت علی(ع) و ائمه اطهار(ع) تا پای جان ایستاده‌اند.
 

استکبار در اوج خشم نسبت به انقلاب اسلامی است

 
نماینده مقام معظم رهبری افزود: استکبار در اوج خشم و عصبانیت نسبت به انقلاب اسلامی است و به فضل پروردگار گریبان و یقه استکبار جهانی، جاهلیت مدرن، آمریکای جهانخوار و صهیونیست‌های تبهکار را دست قدرتمند الهی که از آستین ملت ایران در پرتو انقلاب اسلامی بیرون آمد، گرفته و حالت خفقان برای آن به‌وجود آورده و واقعاً حال‌شان خوب نیست و روزگارشان تیره‌ و تار است چون باور نمی‌کردند یک زمانی این چنین از ناحیه یک ملتی که هیچ حسابش نمی‌آوردند موجودیت پلیدشان به مخاطره بیفتد، آنها روزهای سختی را دارند قدرت‌شان رو به کاهش و افول است.
 
حاج‌ علی‌اکبری با اشاره به دیدار دانش‌آموزان با رهبر معظم انقلاب و مطرح کردن مسئله مهم و اساسی توسط ایشان در خصوص اتفاق افتادن تغییر در هندسه قدرت جهانی و انتقال قدرت از غرب به سمت آسیا، گفت: معظم‌له بسیار دقیق و روشن برای آینده‌سازان میهن اسلامی و در واقع برای جامعه مطرح کردند و آن‌گاه شاخصه‌های این انتقال و دلایل این انتقال را مطرح و آینده را نیز به زیبایی ترسیم کردند و اولین نکته در این بود که در آینده جهان آمریکا منزوی است و سؤال را این‌گونه مطرح کردند که نسل آینده‌ساز ما باید به این فکر کند که برای شرایط آینده جایگاه ایران عزیز ما کجاست؟ و در واقع ایشان با این نگاه سؤال را مطرح فرمودند یعنی، ایران باید در آینده معادلات جهانی جایگاهی رفیع داشته باشد چون ایران است که مقدمات و زمینه‌سازی آینده جهانی و این تحولات بزرگ را در سطح جهان به عنایت الهی با تکیه بر معارف الهی، براساس قرآن و عترت، انجام می‌دهد. 
 
وی به اغتشاشات اخیری که در کشور اتفاق افتاد اشاره کرد و با بیان اینکه اغتشاشیون که جلادانه وارد میدان شدند این بار داعش‌وار وقتی سراغ ارزش‌ها، پرچم مقدس و وقتی به ساحت مقدس قرآن جسارت کردند خیلی زود دستشان رو شد و زمانی که سخن از براندازی گفتند معلوم شد از کجا هدایت می‌شوند، افزود: بر این اساس به توفیق الهی دشمن در این توطئه خطرناک اخیر که از جنس فرهنگی و اجتماعی بود با یک شکست مفتضحانه دیگری روبرو شد و ملت ایران یک بار دیگر با بصیرت و ولایت‌مداری خودش دشمنان خونخوار را شکست داد و استکبار، الان به واسطه سیلی که از ملت ایران خورده‌اند گیج است. مردم این استان اعم از شیعه و سنی و طوایف مختلف با تنوع زیبایی که دارند در مقابل توطئه‌ها ایستادند و دشمن را در این استان ناامید کردند.
 
حاج‌ علی‌اکبری با اشاره به اتفاقات اخیری که در این استان به‌ویژه در زاهدان و خاش رخ داد و خسارت‌هایی که به بارآمد که بسیار سنگین بود و رهبر عزیزمان را آزرده خاطر کردند، گفت: آنچه در سیستان و بلوچستان مخصوصاً در زاهدان اتفاق افتاد باعث رنجش ایشان شد و حضور ما به‌عنوان نماینده ایشان به همین جهت بود زیرا ایشان عمیقاً سیستان و بلوچستان را دوست دارند و بهتر از هرکس دیگری ظرفیت‌ها، استعدادها و دشواری‌هایش را می‌شناسند لذا ما مامور شدیم تا هم برای این مقاومت و ایستادگی به مردمان منطقه سلام و عرض ارادت کنیم و سلام ایشان را برسانیم و هم به‌خاطر آن دشواری‌های پیش آمده از خانواده‌های عزیزی که آسیب دیده‌اند با عرض تسلیت دلجویی کنیم و به شهدا عرض ارادت شود که وظایف ما انجام شده است. منطقه شما به‌عنوان جلوه‌گاه وحدت شناخته می‌شود و با همین سرمایه است که چشم دشمنان کور شده و نتوانستند آتش‌افروزی کنند.

 

انتهای پیام
captcha