راه‌اندازی نمایندگی دفتر اسناد و کتابخانه ملی در اردبیل
کد خبر: 4100033
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

راه‌اندازی نمایندگی دفتر اسناد و کتابخانه ملی در اردبیل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: نمایندگی دفتر اسناد و کتابخانه ملی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود که این موضوع عقبه و پیشینه کشور را با علم و سواد آمیخته و در کشور دانایی و فهم یک ارزش واقعی محسوب می‌شود.

رضا قاسمیان معاون استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، ۲۵ آبان‌ماه، در آئین جشن کتاب و هفته کتاب و کتابخوانی در اردبیل اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل استکبار جهانی و غرب دانایی و آگاهی ملت‌هاست و بی‌شک برخی اتفاقات و جریانات اخیر در کشور متاثر از همین موضوع بوده و رسالت بزرگی بر عهده نخبگان و اهل کتاب برای جلوگیری از اتحاد این افراد در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: عقب‌ماندگی ملت‌ها و جریانات اخیر کشور باعث شده بیشتر و عمیق‌تر نسبت به دشمنان و استکبار جهانی شناخت پیدا کنیم که در این زمینه راه‌اندازی نهضت سوادآموزی بعد از انقلاب اسلامی نشانه حقانیت نظام خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: چهار استان کشور دارای بالاترین میزان مطالعه و کم‌ترین بیکار و در مقابل چهار استان کم‌ترین میزان مطالعه و بیشترین میزان بیکاری را دارند که این موضوع نشان دهنده تاثیر مطالعه در بهبود وضعیت اقتصادی و نیز تحولات در سطح استان است.

قاسمیان تصریح کرد: نمایندگی دفتر اسناد و کتابخانه ملی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود که این موضوع عقبه و پیشینه کشور را با علم و سواد آمیخته و با توجه به این که در کشور دانایی و فهم یک ارزش واقعی محسوب می‌شود بنابراین باید در در انتقال دانایی و اندیشمندی شخصیت‌های فاخر و برجسته به نسل‌های آینده تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: عرصه رقابت امروز در ساحت علم و علم‌آموزی رقم خورده و اصلی‌ترین عامل شکل گیری انقلاب اسلامی زمینه حضور و مشارکت مردم را در صحنه با ظرفیت اهل مطالعه و خردمندان فراهم کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: آمریکا با دسترسی به کشور به 80 میلیون ایرانی به عنوان ابزار خواهد نگریست و این کشور را طعمه‌ای برای رسیدن به اهداف شوم و آماج سخت‌ترین حملات تروریستی قرار می‌دهد.

در ادامه عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز اظهار کرد: تلاش برای ایجاد نمایندگی سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی در اردبیل با هدف جمع‌آوری و نگهداری نسخه‌های خطی مهم در دستور کار قرار گرفته و با توجه به این که سرانه مطالعه در کشور و استان پایین است نیازمند آسیب‌شناسی در این محور هستیم.

وی افزود: باید به تقویت سیستم توزیع کتاب و تنوع‌سازی در چاپ و انتشار توجه ویژه‌ای وجود داشته باشد و با توجه به اینکه در کنار توسعه و ترویج امر مطالعه در بین خانواده‌ها، تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری در تولید آثار دقت و توجه کنند.

انتهای پیام
captcha