افتتاح 7 باب کتابخانه عمومی در استان مرکزی در یکسال گذشته
کد خبر: 4100204
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

افتتاح 7 باب کتابخانه عمومی در استان مرکزی در یکسال گذشته

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اظهار کرد: از آبان ماه سال گذشته تا آبان امسال 7 باب کتابخانه در استان افتتاح شده است.

سکینه خاتون مهدیان پور، سرپرست کتابخانه های عمومی مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، امروز، 25 آبان، در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها در رابطه با توجه به کتاب و کتابخوانی تاکیدات بسیار زیادی داشته‌اند که این منویات سبب می‌شود مسیر را شناخته و بدانیم در چه مسیری گام برداریم.

وی افزود: کتابخانه‌ها مهم‌ترین پایگاه فرهنگی، اجتماعی و عمومی در جامعه و کتابداران سردمداران عرصه کتابخوانی هستند و در رابطه با انتقال منابع اطلاعاتی تلاش می‌کنند. نقش کتابخانه‌ها در توسعه جامعه و ایجاد نشاط و ارتقای سواد اطلاعاتی اساسی است و این مهم جزو کارکردهای اصلی این مراکز بشمار می‌رود.

مهدیان‌پور ادامه داد: اقشار مختلف جامعه از جمله کودکان و نوجوانان و ... به شدت نیازمند منابع اطلاعاتی هستند و باید علاوه بر کسب دانش به صورت رسمی به صورت غیر رسمی نیز دانش و منابع اطلاعاتی به آنان منتقل شود؛ لذا ایجاد فضای لازم برای استفاده از این منابع باید مورد توجه باشد و لازم است زیرساخت‌های توسعه مطالعه در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه از آبان‌ماه سال گذشته تا آبان امسال 7 باب کتابخانه در استان افتتاح شده است، ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی و محافل ادبی و پایگاه‌های اطلاعاتی در سراسر کتابخانه‌های عمومی و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی  و... از جمله ۴۷۰۰ برنامه اجرا شده در مدت مذکور بوده است.

انتهای پیام
captcha