ارسال ۱۰۸ اثر به دومین دوره جشنواره ملی «رحمت للعالمین»
کد خبر: 4100628
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

ارسال ۱۰۸ اثر به دومین دوره جشنواره ملی «رحمت للعالمین»

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از ارسال ۱۰۸ اثر به دبیرخانه دومین دوره جشنواره ملی «رحمت للعالمین» خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۶ اثر در بخش شعر، ۲۲ اثر در بخش داستان کوتاه و ۳۰ اثر در بخش مقاله است.

سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: دومین جشنواره ملی «رحمت للعالمین» به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و ماه ربیع‌الاول در سطح استان کردستان برگزار شد و تا پایان 30 مهرماه مهلت ارسال آثار به این جشنواره بود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش شعر کلاسیک و نو، مقاله و داستان کوتاه برگزار شده است، افزود: هنرمندان سراسر کشور می‌توانند آثار ادبی خود را در دو بخش شعر کلاسیک و نو با زبان‌های کُردی، فارسی، عربی و تُرکی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به محورهای بخش مقاله‌نویسی جشنواره اظهار کرد: بررسی نقش وحدت اسلامی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه‌های اخلاقی قرآن و سیره پیامبر اسلام(ص)، سیره پیامبر اعظم(ص) در ادبیات قومیت‌ها و امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده در جهان اسلام، امت واحده، میراث ماندگار پیشگامان تقریب، فرهنگ همزیستی در آیینه آیات الهی، اخلاق‌مداری مذهبی در سیره مذاهب اسلامی، نگاه به وحدت به‌ عنوان یک فریضه اسلامی بر اساس آیه «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم»، مسئله فلسطین به‌ عنوان یکی از محورهای وحدت اسلامی و نقش رسانه در پیشبرد وحدت اسلامی از محورهای بخش مقاله‌ای جشنواره خواهد بود.

وی از ارسال 108 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره ملی «رحمت للعالمین» خبر داد و گفت: از این تعداد 56 اثر در بخش شعر، 22 اثر در بخش داستان کوتاه و 30 اثر در بخش مقاله بوده است.

حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به اینکه در کل 54 نفر از فعالان فرهنگی و هنرمندان در این جشنواره شرکت کرده‌اند، بیان کرد: از این تعداد 22 نفر در بخش شعر، 22 نفر در بخش مقاله و 10 نفر در بخش داستان کوتاه در دومین دوره جشنواره ملی «رحمت‌للعالمین» شرکت کردند.

وی به برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره ملی اشاره کرد و یادآور شد: نتایج جشنواره اوایل ماه آینده اعلام خواهد شد و نفرات برتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha