بصیرت‌افزایی رسالت اصلی مداحان است
کد خبر: 4100663
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
رئیس کانون مداحان کرج:

بصیرت‌افزایی رسالت اصلی مداحان است

رئیس کانون مداحان کرج گفت: مداحی تنها شعر خواندن و آواز خوش داشتن نیست بلکه مداحی هنری برای بصیرت‌افزایی و ایجاد شور و شعور حسینی در جامعه دینی است.

مداحی اهل بیت(ع)

به گزارش ایکنا از البرز، علی علی‌اکبری، رئیس کانون مداحان کرج، صبح امروز، 28 آبان در نشست مشترک با مداحان این شهرستان که با محوریت بصیرت‌افزایی برگزار شد با اشاره به اینکه مداحی یک سنت باارزش است که باید حفظ شود، گفت: مداحی برای اهل بیت(ع) نیاز به آموزش دارد و از طرفی مداحان باید با صوت و لحنی زیبا و محتواهای مناسب معرفتی به مدح بپردازند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مذهبی باید طبق شرایط مخاطبان و مستمعان اجرا شود و طولانی‌ کردن مجالس و برنامه‌ها یکی از ایرادات در برخی از مجالس است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: متأسفانه برخی برای جذب مردم به سمت هیئت‌های مذهبی از هر لحنی برای مداحی استفاده می‌کنند که صحیح نیست.

رئیس کانون مداحان کرج تأکید کرد: یک مداح باید با اشعارش مجلس را به شور بیاورد و از آهنگ‌های خوب استفاده کند و با استفاده از مقتل مداحی و با پرهیز از بیان بعضی مطالب شأن ائمه اطهار(ع) را رعایت کند. همچنین مداحان باید توجه کنند که فضای مجلس امام حسین(ع) باید خوب باشد و همراه با برنامه و با زمانبندی درست اجرا شود و از زمان معینی آغاز و در زمان معینی به پایان برسد.

علی‌اکبری در ادامه بر ضرورت بصیرت‌افزایی مداحان تأکید کرد و گفت: مداحی تنها شعر خواندن و آواز خوش داشتن نیست بلکه مداحی هنری برای بصیرت‌افزایی و ایجاد شور و شعور حسینی در جامعه دینی است. لازمه کار یک مداح بصیرت است؛ البته همواره سیاست‌بازی در دنیا وجود داشته است، اما مداحان باید در چنین شرایطی بصیرت و آگاهی مورد نیاز را داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای انحراف جوانان و جنگ نرم آنها در راستای ضربه‌ زدن به کشور بیان کرد: باید در چنین شرایطی مداحان ضمن ارتقای آگاهی خود به ارتقای بصیرت جامعه نیز کمک کنند.

این مسئول در پایان با اشاره به حضور مستمر مداحان اهل بیت(ع) در جلسات و برنامه‌های مختلف و حضور آنها در بین توده مردم، تصریح کرد: همین امر فرصتی برای آگاه‌سازی جوانان در بخش‌های مختلف است.

انتهای پیام
captcha