کلام قرآن زمینه جهاد تبیین را فراهم می‌کند
کد خبر: 4101139
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹

کلام قرآن زمینه جهاد تبیین را فراهم می‌کند

مدیرکل ارشاد گیلان با بیان اینکه کلام قرآن می‌تواند ما را به جهاد تبیین برساند، گفت: در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال ایجاد آرمان‌شهر قرآنی هستیم زیرا قرآن نسخه شفابخشی است که می‌تواند ما را از تمام تاریکی‌ها و یأس‌ها دور کند، این آرمان‌شهر قرآنی ماحصل تلاش فعالین قرآنی است و باید بیشتر از ظرفیت این بزرگواران بهره‌مند شویم.

رضا ثقتی مدیرکل ارشاد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گیلان امروز، 29 آبان‌ماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ـ هنری هفته قرآن و عترت استان گیلان و جام قرآنی «ضحی» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: هوشمندی متولیان فرهنگی هر جامعه است که با استفاده از ابزار هنر و رسانه بتوانند برخی از فرهنگ‌های معنوی جامعه را ترویج و در جامعه نشر دهند.

وی با بیان اینکه نام‌گذاری هفته قرآن و عترت استان به عنوان یک طرح برجسته به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ارائه شده که قرار است به عنوان یک طرح ملی در کشور هم اجرا شود، افزود: قرآن زبان مشترک مسلمانان و مرکز ثقل وحدت و اجتماع همه اندیشه‌هاست، با کمک این کتاب آسمانی و الهی می‌توانیم تمام آرا و اندیشه‌ها را زیر یک کتاب جمع کنیم، باور بر این است جامعه ما امروز بیش از هر زمان به تدبر در قرآن نیاز دارد.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اجرای نهضت قرآن‌آموزی در کشور در بخش حفظ، روخوانی و روانخوانی قرآن، گفت: آنچه که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده ت بحث تدبر در قرآن است که یک راه ترویج تدبر نشر قرآن با ابزار هنر می‌باشد.

ثقتی با بیان اینکه کلام قرآن می‌تواند ما را به جهاد تبیین برساند، تصریح کرد: در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال ایجاد آرمان‌شهر قرآنی هستیم زیرا قرآن نسخه شفابخشی است که می‌تواند ما را از تمام تاریکی‌ها و یأس‌ها دور کند، این آرمان‌شهر قرآنی ماحصل تلاش فعالین قرآنی است و باید بیشتر از ظرفیت این بزرگواران بهره‌مند شویم.

وی تسهیل در صدور مجوز مؤسسات قرآنی را یکی از اقدامات ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه عنوان کرد و گفت: با حمایت از مؤسسات مردمی، افراد خود متولی آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی می‌شوند. همچنین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم یکی از پایگاه‌های ترویج معارف قرآن هستند که برنامه‌ها و فعالیت‌های‌شان باید احیا و تقویت شود.

مدیرکل ارشاد استان گیلان بیان کرد: با اجرای این جشنواره فضای رقابتی خوبی بین جوانان و نوجوانان ایجاد شد لذا باید سفره قرآن کریم را با روش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای بگسترانیم که همه بتوانند از این خوان پر برکت بهره‌مند شوند.     

حمیدرضا مسکنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان و زهرا یعقوب‌نژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان و  پریسا خیرخواه، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و حجت‌الاسلام پوریوسفی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان و فعالین و پیشکسوتان قرآنی گیلان در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha