دانشجویان مؤثرترین قشر در جامعه هستند
کد خبر: 4105510
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

دانشجویان مؤثرترین قشر در جامعه هستند

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان گفت: دانشجویان مؤثرترین قشر در جامعه هستند و به گفته شهید بهشتی، دانشجو مؤذن جامعه است و اگر دانشجو خواب بماند نماز امت قضا می‌شود.

عباسعلی فرهنگیان، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، حجت‌الاسلام عباسعلی فرهنگیان، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان در آیین گرامیداشت سالگرد روز دانشجو که با حضور مسئولان و دانشجویان شامگاه گذشته، 16 آذرماه در تالار مولوی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: دانشجویان مؤثرترین قشر در جامعه هستند و به گفته شهید بهشتی، دانشجو مؤذن جامعه است و اگر دانشجو خواب بماند نماز امت قضا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه مبدأ تحولات است، افزود: تحولات توسط انسان‌های عاقل، حکیم، خردمند و خردورز ایجاد می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان با بیان اینکه رسول خدا بیشترین اهمیت را برای تحصیل و مذاکره علمی قائل بود، اظهار کرد: پیامبر می‌فرمایند: «اگر علم و معرفت نباشد عبادت هم قیمتی نخواهد داشت و دانش است که بر تمام کارهای انسان ارزش می‌گذارد».

وی بیان کرد: روز دانشجو روز استکبارستیزی‌ است و استکبار به این معنی است که اعتقاد خودمان را صحیح بدانیم و مابقی اعتقادات را غیرصحیح بدانیم و با تعرض، هتاکی و تکبر مخالف خود را حذف کند.

حجت‌الاسلام فرهنگیان با اشاره به اینکه در هرکشوری که هستیم باید قوانین آن کشور را رعایت کنیم، گفت: کسی که از امکانات یک کشور استفاده می‌کند باید به قوانین و آداب آن مکان احترام بگذارد.

وی افزود: دیکتاتور به کسی گفته می‌شود که فقط خود را حق بداند و کسی که کوچکترین نقدی به او بکند بدترین بلا را سر افراد منتقد بیاورد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: در حوادث اخیر اعتراضات و مطالبات بسیاری را شاهد بودیم که نمی‌شود همه آن را باطل و یا همه آن را حق دانست و بخشی از این مطالبات حق است و مسئولان وظیفه حل آن را دارند.

وی با یادآوری اینکه دشمن دلسوز ملت ایران نیست، یادآور شد: خانواده‌ای که توان حل مشکلات خود را ندارد، دیگران به حریم خصوصی آن ورود می‌کنند. دانشگاه محور توسعه کردستان است و اگر گرفتار حاشیه شود و از علم باز بماند به توسعه استان و همه مردم استان خیانت شده است.

دانشجویان سرمایه انسانی تکمیل‌کننده منابع خدادادی هستند

سرپرست دانشگاه کردستان با بیان اینکه ۱۶ آذر به وسیله مجاهدت دانشجویان با جانشان شکل گرفت، گفت: دانشجویان عامل اصلی تبدیل به سرمایه انسانی تکمیل کننده منابع خدادادی هستند و آنچه که اهمیت دارد علم و دانایی است که بهره‌برداری درست از هر چیزی را فراهم می کند.

دکتر حامد قادرزاده، سرپرست دانشگاه کردستان در ادامه این مراسم گفت: در دنیا توسعه‌ای اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه بحرانی بروز پیدا کرده باشد و جهان پویا بر جریان انسانی مبتنی بر شعور استوار است.

وی افزود: برای ایجاد تغییر باید برنامه داشت و به گونه‌ای حرکت کرد که اصل و چارچوب آسیب نبیند چون بازسازی آن غیرممکن و یا بسیار مشکل خواهد بود.

سرپرست دانشگاه کردستان بیان کرد: اگر در دنیای امروز دانشجو مقابل ظلم و ستم و رذایل برای رسیدن به مطلوب‌ها و برترین‌ها تلاش می‌کند باید دل در گرو اندیشه داشته و با شور و شعور مطالبه خود را طلب کند.

وی تاریخ تغییرات دنیا بر مبنای اصلاح و سودجویی و منفعت‌طلبی شکل گرفته است و حال سؤال این است که چرا باید توسعه در حال انجام کشورمان متوقف شود؟ و جواب این است که چون در مسیر توسعه به بلوغی رسیده‌ایم که برنامه درست دارد.

قادرزاده اظهار کرد: در فرآیند توسعه اتفاقات اجتناب‌ناپذیری رخ می‌دهد که برای بهبود و سلامت جامعه است و از اهداف اصلی مدیریت کشور در حال حاضر، عادلانه‌تر کردن توزیع درآمد است تا فرصت رانت‌خواران، رانت‌داران و رانت‌جویان قطع شود.

وی با بیان اینکه اعلام نابسامانی نشان پیشرفت است و جامعه فرهیخته مشکلات را بیشتر می‌بیند، افزود: دانشجویانی که دل در گرو توسعه دارند باید جهاد تبیین را مهم دانسته و به رسالت خود با صبوری عمل کنند.

سرپرست دانشگاه کردستان قادرزاده یادآور شد: دانشجوی معترض بی‌ ارزش نیست و فرزند همین جامعه است که باید با تدبیر و تحمل و شناسایی منشاء نارضایتی و نابسامانی برای رسیدن مسئولان به مطالبات خود تلاش کند.

وی با بیان اینکه ۱۶ آذر به وسیله مجاهدت دانشجویان با جانشان شکل گرفت، اظهار کرد: دانشجویان عامل اصلی تبدیل به سرمایه انسانی تکمیل‌کننده منابع خدادادی هستند و آنچه که اهمیت دارد علم و دانایی است که بهره‌برداری درست از هر چیزی را فراهم می‌کند.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم تعدادی از تشکل‌های دانشجویی بیانیه خود را قرائت و از دانشجویان برتر رشته‌های مختلف تقدیر به عمل آمد.‌

انتهای پیام
captcha