ثبت‌نام بیش از ۷۷ هزار دانش‌آموز کهگیلویه‌وبویراحمدی در سامانه نورینو
کد خبر: 4105734
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

ثبت‌نام بیش از ۷۷ هزار دانش‌آموز کهگیلویه‌وبویراحمدی در سامانه نورینو

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از زمان شروع ثبت‌نام مسابقات قرآن، عترت و نماز تاکنون 77هزار و 872 نفر از دانش‌آموزان استان در سامانه نورینو ثبت‌نام کرده‌اند.

لطف‌الله تقی‌پور، رئیس اداره قرآن عترت آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد

لطف‌الله تقی‌پور، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای آموزش، توسعه فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت(ع) در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، ابراز امیدواری کرد و گفت: باتوجه به فعالیت مراکز دارالقرآن و تلاش معلمان و ظرفیت مدارس، هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با روخوانی و روانخوانی قرآن است.

وی فضاسازی قرآنی مدارس، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات مرحله آموزشگاهی، برگزاری مسابقه همخوانی و مدیحه‌سرایی گروه‌های ویژه دارالقرآن‌ها، تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان فعال فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز و شرکت گروهی از دانش‌آموزان در نماز جمعه را از جمله برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز بیان کرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از زمان شروع ثبت‌نام مسابقات قرآن، عترت و نماز تاکنون 77هزار و 872 نفر از دانش‌آموزان استان در سامانه نورینو ثبت‌نام کرده‌اند که شهرستان‌های دنا، لوداب، عشایر، چاروسا و لنده در این عرصه پیشگام هستند و ثبت‌نام برای دانش‌آموزان تا 22 آذرماه پایان هفته قرآن امکانپذیر است.

تقی‌پور با اشاره به اینکه 5 رشته مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و گفتمان مهدویت و انتظار به‌صورت کتبی و هماهنگ کشوری در سامانه نورینو برگزار می‌شود، افزود: سایر رشته‌های آوایی به‌صورت شفاهی و حضوری در مدارس برگزار خواهند شد. اولین آزمون هماهنگ کشوری رشته مفاهیم در روز 15 آذرماه برگزار شد که سه هزارو 500 نفر از مقطع متوسطه اول و دوم مدارس استان در این رشته شرکت کردند که به نسبت جمعیت دانش‌آموزی استان در جایگاه هشتم قرار دارد. مسابقات متوسطه اول و دوم در هفته قرآن، عترت و نماز و مسابقات مقطع ابتدایی در اواخر بهمن‌ماه و اوایل اسفندماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha