اهل‌سنت همواره مدافع نظام هستند
کد خبر: 4107118
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴

اهل‌سنت همواره مدافع نظام هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه محبت به اهل‌بیت(ع) از جمله نقاط مشترک شیعه و سنی است، گفت: اهل‌سنت همواره مدافع نظام و رهبری بوده و هستند، باید نقاط مشترک میان شیعه و سنی برجسته شود.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان عصر امروز، 23 آذرماه در دیدار با مدیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی کشور که در این دفتر انجام شد، ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان اظهار کرد: حفظ وحدت، انسجام و باهم بودن شیعه و سنی یک اصل است که اهل بیت(ع) به رعایت آن تأکید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی با هم برادر و همواره پشتیبان یکدیگر بوده‌اند، افزود: زندگی و تقویت روابط اخلاقی، اجتماعی و سیاسی با برادران اهل‌سنت یکی از عمده‌ترین بسترهای منع نفوذ دشمن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مهمان‌نوازی، محبت و ادب کُردها زبانزد است، گفت: زمانی در جوانرود و مناطق کردنشین ساکن بودم و از نزدیک با روحیات آنان آشنایی دارم، مردم آن شهر و روستاهای منطقه به بنده خیلی لطف داشتند که هیچ‌گاه فراموش نخواهم کرد؛ کُردها در زمان جنگ دفاع مقدس و در دفاع از حرم و کشور همواره نقش‌آفرینی کرده و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قوم کُرد قهرمان و جزو ملت ایران هستند، بیان کرد: باید برای ارتقای جایگاه دین، اهل‌بیت و نظام بیشتر از ظرفیت برادران اهل‌سنت استفاده شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه پیشمرگان مسلمان کُرد در دفاع از کشور و مرزها افتخارآفرینی کرده‌اند، گفت: اهل‌سنت همواره مدافع نظام و رهبری بوده و هستند، باید نقاط مشترک میان شیعه و سنی برجسته شود.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه محبت به اهل‌بیت(ع) از نقاط مشترک شیعه و سنی است، یادآور شد: برای ایجاد وحدت اسلامی باید زمینه‌های همگرایی فراهم و ریشه اختلافات خشکانده شود.

انتهای پیام
captcha