فرهنگ کار جمعی را تقویت کنیم
کد خبر: 4107302
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

فرهنگ کار جمعی را تقویت کنیم

استاندار مازندران با بیان اینکه اگر قرار باشد به توسعه برسیم باید فرهنگ کار جمعی را تقویت کنیمف گفت: از مسائل جزئی بگذریم و به کار کلان اهمیت دهیم.

استاندار مازندران

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران،‌ سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، روز گذشته، 24 آذرماه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرق مازندران در گلوگاه گفت: دشمنان به دنبال نابودی ایران هستند و می خواهند همانند قبل انقلاب ما را مستعمره خود کنند و بحث حجاب و ادیان نیست بلکه آنان به دنبال نفت ایران هستند.

حسینی‌پور تصریح کرد: ۱۳۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران را پس نمی‌دهند و به نامردی مسدود کردند و می‌خواهند کار خود را پیش ببرند و به ایران ضربه بزنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه  ایران همانند عربستان گاوشیرده آمریکا نخواهد شد، گفت: آمریکایی‌ها بن سلمان را ۲۵ سال در کشور خود آموزش دادند و اکنون این فرد آدم آن‌ها شده است. ملت ایران با استقلال در صنعت هسته‌ای و موشکی به پیشرفت‌های ملموسی دست یافته که اکنون دشمنان جرئت نمی‌کنند به ما چپ نگاه کنند.

وی ادامه داد: ایران اکنون قدرت اول منطقه در تولید پهپاد است و در حوزه اقتصادی هم به سلامت این گردنه را رد خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران اظهار کرد: اگر در حوزه اقتصادی به پیشرفت‌هایی نرسیدیم دلیلش آن است که فرماندهی متمرکز در کشور وجود نداشت اما به طور حتم با برنامه‌ریزی اصولی در این حوزه هم به سمت توسعه و پیشرفت حرکت خواهیم کرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه فرهنگ کار جمعی می‌تواند روند توسعه مازندران را هموار کند، افزود: متأسفانه یکی از ضعف‌های در استان هم همین است که بسیاری از شهروندان کار فردی می‌خواهند انجام دهند و اعتقادی به کار در قالب تعاونی ندارند.

وی ادامه داد: در روستای خرماکلا قائمشهر به صورت تعاونی تولید لیمو ترش انجام شد که اکنون این روستا به درآمد سرشار رسیده و شرایط مالی اهالی این منطقه دگرگون شده و باید سایر نقاط استان از این شرایط الگوبرداری کنند. تا زمانی که شرکت‌های گردشگری مازندران واگرایی دارند موفق نخواهیم شد و باید با افزایش همدلی برای رونق گردشگری در استان گام برداریم.

حسینی‌پور در پایان افزود: اگر قرار باشد به توسعه برسیم باید فرهنگ کار مشارکتی را تقویت کنیم و از مسایل جزئی بگذریم و به کار کلان اهمیت دهیم.

یادآور می‌شود که براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد عالی رشد استان، همایش شناسایی و معرفی فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در هفت ناحیه شامل ناحیه یک گلوگاه، بهشهر، نکا، ناحیه ۲ شامل ساری و میاندرورد، ناحیه سه شامل قائم‌شهر، سوادکوه، سواکوه شمالی، سیمرغ و جویبار، ناحیه چهار شامل بابل، بابلسر و فریدونکنار، ناحیه پنج شامل آمل، نور، محمودآباد، ناحیه ۶ شامل نوشهر، چالوس و کلاردشت و ناحیه هفت شامل تنکابن، عباس‌آباد، رامسر و همچنین همایش استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حداکثر تا پایان بهمن ماه امسال با محوریت فرمانداری‌های نواحی یاد شده با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی استان در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha