ملاک قبولی اعمال محبت اهل‌ بیت(ع) است
کد خبر: 4107359
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

ملاک قبولی اعمال محبت اهل‌ بیت(ع) است

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد ملاک قبولی اعمال و تقرب به خداوند متعال را محبت عملی به اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: خداوند متعال ایمان کسی را جز با محبت اهل‌ بیت(ع) قبول نمی‌کند.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌جمعه موقت خرم‌آباد،به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌جمعه موقت خرم‌آباد، امروز، ۲۵ آذر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در اهمیت تقوا کلام مولای متقیان آمده است که ندیدم چیزی مانند بهشت که بسیاری مشتاق آن هستند اما تقوا پیشه نمی‌کنند و در خوابند.

وی با بیان اینکه در روایات اسلامی آمده است که زنجیری که بر جهنم بر گردن جهنمی می‌اندازند اگر به روی زمین بیاید، زمین را ذوب می‌کنند، گفت: این تعابیر به ما هشدار می‌دهد که از آتش جهنم بترسیم که نوشیدنی آن چرک و خون است و همه در آن فرار می‌کنند. اما انسان در دنیا از جهنم غافل است و با گناه به سمت آن حرکت می‌کند.

شمسی‌فر با بیان اینکه کسی که مشتاق بهشت است باید شهوت خود را کم کند، و کسی می‌خواهد از جهنم دور بماند، از مُحرمات و گناه دوری کند، اضافه کرد: انجام واجبات انسان را به سمت بهشت هدایت می‌کند و تقوا در این دنیا سپری است که انسان را از گناه حفط می‌کند و راه رسیدن به بهشت است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد، معیار برای تقرب به خدا و پذیرش اعمال، که در سوره آل عمران آمده، را محبت به اهل‌بیت دانست، خاطرنشان کرد: خداوند متعال ایمان کسی را جز با محبت اهل‌بیت، قبول نمی‌کند. کسی که محب اهل‌بیت باشد در بهشت در کنار اهل‌بیت و منازل آنان است و خدا قلب او را پاک می‌کند لذا خدا قلب کسی را پاک نمی‌کند مگر آنکه تسلیم امر اهل‌بیت باشد.

وی با یادآوری اینکه در روایات فراوان بر محبت اهل‌بیت تأکید شده به طوری‌که در بیانی از نبی مکرم اسلام آمده است که محبت اهل‌بیت به عنوان معیار پذیرش اعمال، در هفت جا ازجمله زمان مرگ، در قبر و رسیدگی به اعمال نافع است، ادامه داد: عالی‌ترین نوع محبت اهل‌بیت که سبب قبولی اعمال است، محبت عملی است که به مودت تبدیل می‌شود نه اینکه محبت فقط لقلقه زبان باشد.

شمسی‌فر به مناسبت‌های هفته جاری اشاره و با تبریک هفته حمل و نقل، گفت: اداره‌کل راهداری زحمت می‌کشند و مایحتاج مردم را تامین می‌کنند لذا مسئولان مشکلات این قشر بویژه در تهیه قطعات مورد نیاز را مدنظر قرار دهند و شغل آنان در ردیق مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گیرد.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به روز جهانی عاری از خشونت، افزود: خشونت و ناامنی هر کجا باشد بد است اما در رسانه‌های بیگانه شاهد دوگانگی در تبیین و انعکاس خشونت‌ها هستیم به طوری‌‌که آنان اغتشاشات و خشونت را در ایران خوب می‌دانند اما در کشورهای غربی آن را منفور می‌دانند.

وی به ۲۷ آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در اهداف هست، اضافه کرد: که یکی از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه، شناسایی مشکل اجتماع، کمک به مجریان جهت حل مشکلات و تربیت نیروی انسانی سالم و متعهد است.

شمسی‌فر یکی از مشکلات اساسی جامعه را بیکاری دانست و با بیان اینکه حوزویان و دانشگاهیان باید راه‌حل علمی برای رفع مشکل بیکاری ارائه دهند، اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که حوزویان و دانشگاهیان می‌توانند راه حل بدهند، بالا رفتن سن ازدواج است چراکه اگر افزایش جمعیت نباشد، در آینده کشور ما پیر خواهد شد کمااینکه یکی دیگر از مشکلات جامعه طلاق است که از آن با عنوان منفورترین حلال یاد شده است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه سفر رئیس‌جمهور به لرستان مصوبات خوبی داشت و مسئولان باید در جهت تحقق مصوبات تلاش کنند، گفت: قانون جوانی جمعیت باید عملیاتی شود ولی برخی دستگاه‌ها به وظایف خود در خصوص این قانون عمل نمی‌کنند این در حالی است که سرمایه‌گذاری در جهت ازدواج و افزایش جمعیت، سرمایه‌گذاری برای توسعه و آینده کشور است.

انتهای پیام
captcha