ساخت مسکن ملی بر مبنای معماری اسلامی و ایرانی باشد
کد خبر: 4107700
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
استاندار ایلام:

ساخت مسکن ملی بر مبنای معماری اسلامی و ایرانی باشد

استاندار ایلام گفت: واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن حتما از یک نوع مصالح ساخته شود و معماری این طرح در سطح استان بر مبنای معماری اسلامی و ایرانی باشد.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام، امروز، ۲۶ آذرماه در هفتمین جلسه شورای فنی استان که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن حتما از یک نوع مصالح ساخته شود و معماری این طرح در سطح استان بر مبنای معماری اسلامی و ایرانی باشد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای اقدام شود که ساخت مسکن برای مصرف‌کننده ارزان‌قیمت و از طرف دیگر مطابق با استاندارد‌های لازم باشد، تأکید کرد: یکی از اسناد پیوست کارگاهی در راستای احداث واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن باید آزمایشات خاک، ایمنی و زلزله بر اساس قوانین و مقررات سازمان نظام مهندسی باشد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان مکلفند در راستای تأمین نیاز‌های واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اقدامات لازم را انجام دهند و طراحی و ساخت طرح نهضت ملی مسکن به گونه‌ای باشد که مسکن به بهترین نحو ممکن و بر اساس استاندارد‌های لازم تحویل داده و مردم با خیال آسوده زیر سقف مسکن ملی بروند.

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه در ساخت نهضت ملی مسکن نباید کیفیت فدای سرعت در کار شود، گفت: نظارت بر ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن بسیار مهم و مورد تأکید ستاد بحران کشور است و به هیچ وجه نباید از قصورات احتمالی گذشت.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه در ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن باید از مهندسین مشاور استفاده و نظارت‌های لازم نیز از طریق ناظران نظام مهندسی استان انجام شود، افزود: خط قرمز ما در استان، امنیت و منافع مردم است و این را با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کنیم.

یادآور می‌شود، در این نشست با دستور استاندار مقرر شد مهندس ناظر برخی از ساختمان‌های در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن که استاندارد‌های لازم را رعایت نکرده‌اند، به کمیته فنی و نظام مهندسی معرفی و نسبت به برخورد با آن اقدام شود.

انتهای پیام
captcha