ضرورت استفاده از مفاخر علمی بومی در فعالیت‌های فرهنگی
کد خبر: 4107707
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶

ضرورت استفاده از مفاخر علمی بومی در فعالیت‌های فرهنگی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از کتابخانه‌های عمومی شهید چمران سلفچگان، امام حسین(ع) دستجرد و شهدای نایه بازدید و بر ضرورت استفاده از مفاخر علمی فرهنگی بومی در فعالیت‌های فرهنگی تأکيد کرد.

ضرورت توجه به نیازسنجی و استفاده از مفاخر علمی فرهنگی بومی در فعالیت‌های فرهنگیبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، همراه با جمعی از کارشناسان با هدف بررسی فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی بخش‌ها و روستاهای استان قم، امروز 26 آذرماه از کتابخانه‌های عمومی امام حسین(ع) دستجرد، شهدای روستای نایه و شهید چمران سلفچگان بازدید کرد.

وی در بازدید از کتابخانه عمومی شهید چمران سلفچگان، با حضور در محل احداث ساختمان جدید از این کتابخانه، پیشرفت این پروژه را مورد بررسی قرارداد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در ادامه با حضور در کتابخانه عمومی امام حسین(ع) دستجرد، با اهدای لوحی با امضای شهردار، رئیس شورای شهر و امام جمعه خلجستان از خدمات و فعالیت‌های عباس زینلی، مسئول این کتابخانه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد.

وی در ادامه، ضمن حضور در کتابخانه عمومی شهدای نایه و بررسی فعالیت‌های انجام شده در این کتابخانه، با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد یزدی، امام جمعه خلجستان؛ حسن بافرانی، بخشدار و حجت‌الله بوالحسنی، عضو شورای شهر دیدار و گفتگو کرد.

توکلیان در این نشست، با تاکید نقش کتابخانه‌های عمومی در کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: در عصر حاضر، خدمات کتابخانه‌های عمومی مبتنی بر طراحی خدمات و براساس نیازهای اعضای کتابخانه برنامه‌ریزی می‌شود و کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با نیازسنجی و احصای مشکلات شهر و روستای پیرامون خود در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: توجه و استفاده از ظرفیت ظرفیت مفاخر فرهنگی و علمی منطقه و همچنین تعامل با آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی می‌تواند فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی را بهبود ببخشد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در پایان این نشست همچنین از حمایت و همراهی در برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع خطبه فدک در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با محوریت کتابخانه عمومی امام حسین(ع) دستجرد و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی ویژه مشاغل خانگی در روستای نایه خبر داد.

انتهای پیام
captcha