حضرت زهرا(س)؛ ترسیم‌گر راه ولایت‌مداری
کد خبر: 4108632
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲

حضرت زهرا(س)؛ ترسیم‌گر راه ولایت‌مداری

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس با بیان اینکه حضرت زهرا(س) تلاش فراوانی برای مبارزه با انحراف در رهبری امت اسلامی انجام دادند، گفت: آن حضرت ترسیم‌گر راه ولایت‌مداری بودند.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارسرضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: بانوی دو عالم، عالی‌ترین و بهترین سیره الگوی انسان کامل به جهانیان ارائه داد که تا ابد برای بشریت می‌تواند قابل استفاده باشد.

وی با تأکید بر اینکه سیره حضرت زهرا(س) هم برای مردان و هم بانوان قابل استفاده و تأسی است، افزود: حضرت زهرا(س) اولین مدافع ولایت و اولین شهید در این راه و ترسیم‌گر راه ولایت‌مداری بودند که این مسئله در جای جای زندگیشان قابل مشاهده و تأمل است.

محمدیان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) تلاش فراوانی برای مبارزه با انحراف در رهبری امت اسلامی انجام دادند و این مسئله را تکلیف خود دانستند، گفت: خطبه فدکیه آن حضرت را می‌توان منشوری از باید و نبایدهای طی طریق امت اسلام دانست که لازم است مطالعه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: خط سیاسى فاطمه زهرا(س) بسیار روشن و روشنگر و ابهام‌‏زدا بود و چنان مدبرانه عمل می‌کردند که پس از ایشان هم راه، روشن بماند. وصیت به تشییع شبانه پیکر مطهرشان نمونه‌ای از درایت و آینده‌نگری ایشان است تا افرادی که در این مسیر ظلم کردند نتوانند در مراسم تشییع ایشان حضور داشته و از این حضور استفاده سیاسی برند.

وی با بیان اینکه بانوى دو عالم در صحنه‌‏هاى اجتماعى دفاع از دین و پیشوا و رهبرى حاضر بودند، افزود: همچنین حضرت زهرا(س) با سیره و رفتارشان، تلاش در زنده نگه‌داشتن این خط و فرهنگ داشتند و حتى با برنامه‌‏هاى عبادى و ذکر و دعا و زیارت به پاسدارى از آرمان‌هاى شهدا می‌پرداختند.

محمدیان در ادامه سخنان خود به برنامه‌ریزی هیئات مذهبی برای ایام سوگ بانوی دو عالم اشاره کرد و گفت: 7 هزار هیئت مذهبی استان فارس در دهه دوم فاطمیه مجالس عزاداری هم شب‌ها بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء هم صبح‌ها و هم صبح سالروز شهادت حضرت برپا می‌کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس اظهار کرد: در صبح روز شهادت حضرت زهرا(س)، مراسم سوگواری فاطمی همراه با تشییع 5 شهید گمنام در شیراز و 2 شهید گمنام در شهرستان‌های مرودشت و فسا برگزار خواهد شد که هیئات مذهبی در این مراسم حضور پررنگی خواهند داشت.

وی بیان کرد: مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای دوران دفاع مقدس در صبح روز شهادت حضرت زهرا(س) از ساعت 9 صبح از میدان دانشجو آغاز شده و به سمت میدان امام حسین(ع) ادامه خواهد داشت که هیئات مذهبی همراه با اقشار مختلف در آن حضور خواهند داشت.

محمدیان تأکید کرد: در تمام شهرستان‌های استان فارس نیز برنامه‌های منسجم سوگواری فاطمی در حرم‌های مطهر امامزادگان و مساجد جامع برگزار خواهد شد که در شیراز این برنامه‌ها با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به خصوص در روزهای منتهی به شهادت حضرت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha