تقویت باورهای دینی کاهش‌دهنده آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 4108655
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

تقویت باورهای دینی کاهش‌دهنده آسیب‌های اجتماعی است

فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به اعتقاد مردم به معنویات دینی، گفت: هر اندازه ابعاد معنوی و کارهای ارزشی در جامعه تقویت شود آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

دیدار فرماندار سنندج با مدیرکل حج و زیارت

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، فرماندار شهرستان سنندج، امروز، 30 آذرماه در دیدار با مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: با توجه به اینکه پرداختن به بحث معنویت یکی از وظایف حاکمیت است، هر اندازه معنویت افزایش یابد چالش‌ها و آسیب‌ها در جامعه کمتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سفرهای زیارتی هم موجب تقویت معنویت و هم بُعد اعتقادی مردم و جامعه می‌شود، افزود: با وجود اینکه امسال کردستان برای اولین بار جزو مرزهای اعزام زوار اربعین قرار گرفت اما بیشتر از انتظارات از آن ظاهر شد.

فرماندار شهرستان سنندج بیان کرد: خوشبختانه مردم پای کار آمدند و همین قضیه پیامدهای خوبی در داخل و خارج از مرزهای کشورمان داشت.

وی استقبال خوب مردم از زوار و برپایی موکب‌هایی در مسیر زائران را نویدبخش گسترش این کار ارزشی در سال‌های آینده دانست و گفت: ایجاد برخی زیرساخت‌ها همزمان با تردد زوار از مرز باشماق از برکات این کار معنوی است که به توسعه استان کمک می‌کند.

تردد بیش از ۵۲ زائر اربعین از مرز باشماق

شیرزادی، مدیرکل حج و زیارت استان کردستان نیز استقبال کاروان‌های اهل سنت از سفرهای زیارتی عتبات عالیات را عالی توصیف کرد.

وی با اشاره به فعال بودن۲۰ دفتر خدمات زیارتی در استان کردستان، گفت: دو دفتر از این دفاتر مربوط به اهل تشیع و مابقی اهل تسنن است.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان یادآور شد: مدیریت حج و زیارت حدود ۲۵ هزار نفر را برای حضور در مراسم اربعین امسال ثبت‌نام کرد اما تردد زوار از مرز باشماق به بیش از ۵۲ هزار نفر رسید.

انتهای پیام
captcha