آرزوی دختران روستای لانو دیگر یک رؤیا نیست
کد خبر: 4108995
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

آرزوی دختران روستای لانو دیگر یک رؤیا نیست

کمتر از یک هفته از حضور رئیس‌جمهور در مناطق مرزی خراسان‌جنوبی، اکنون با ورود کاروان جهیزیه‌ اهدایی، آرزوی دختران این منطقه دیگر رؤیا نیست.

اعزام کاروان جهیزیه به روستای لانوهفته گذشته در چنین روزی، زمانی که آفتاب به تازگی از پشت کوه‌های کویری سربیشه در استان خراسان‌جنوبی سر برآورده بود، به مردم روستای مرزی لانو خبر رسید که رئیس‌جمهور در راه این روستاست. مردمی که سر از پا نمی‌شناختند درب خانه‌ها را آب پاشی کرده، آن یکی اسپندی برای این حضور دود کرده و دیگری در ابتدای جاده خاکی روستا منتظر شد تا رئیس قوه مجریه از راه برسد.

رئیس‌جمهور که در سفری دو روزه به خراسان‌جنوبی آمده بود و قرار بود در  نهبندان در جمع مردم سخنرانی کند، به‌صورت سرزده در طی مسیر به روستای مرزی لانو سر می‌زند.

روستای لانو در بخش درح شهرستان سربیشه و مرکز دهستان لانو است که یکی از روستاهای هدف گردشگری استان خراسان‌جنوبی است. بیشتر مردم این روستا به شغل دامپروری و کشاورزی و قالی بافی مشغول هستند.

رئیس‌جمهور با مردم خوش و بش می‌کند، هر کدام از مردم به‌جای بیان مشکلاتشان شاکر خداوندی هستند که باعث شد ایشان به روستایشان سفر کند. حجت‌الاسلام رئیسی در جمع مردم از تلاش دولت برای تبدیل روستا‌ها به مجموعه تولیدی با کمک روستائیان و جوانان گفت. پس از سخنرانی بانویی جلو می‌آید و می‌گوید نمی‌توانم دخترم را به خانه بخت بفرستم چون وسایل زندگی ندارد. ایشان قول مساعدی برای تأمین جهیزیه داد و راهی نهبندان شد.

حال کمتر از یک هفته پس از حضور رئیس‌جمهور در جمع مردم این روستا، دوباره نام لانو بر سر زبان‌ها افتاد. خبر رسید کاروانی از سوی ایشان در راه روستاست که مردم شگفت زده شدند. وقتی خودروها به روستا رسید آرزوی دختران برآورده شده بود؛ این رویا واقعیت داشت؛ کاروانی از وسایل زندگی برای شروع زندگی مشترک دختران روستا به منطقه رسیده بود.

اعزام کاروان جهیزیه به روستای لانو

جهيزيه‌های اهدايی رئيس‌جمهور به مناطق مرزی رسید 

محمدرضا لکزایی، فرماندار سربیشه در این خصوص در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: كاروان حامل جهيزيه‌های اهدايی رئيس‌جمهور، به مناطق مرزی شهرستان سربيشه اعزام شد.

وی با بیان اینکه این تعداد جهیزیه در پی دستور رئیس‌جمهور در سفر پایان هفته گذشته به خراسان جنوبی و حضور در دهستان مرزی لانو، تأمین و توزیع شد، بیان کرد: هر سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و اجاق گاز است.

لکزایی با اشاره به بازدید سرزده رئیس‌جمهور از دهستان مرزی لانو در سربیشه در روز جمعه ۲۵ آذرماه افزود: در این سفر ایشان از کارگاه حوله‌بافی در این روستا بازدید کرد و در این بازدید یکی از بانوان از ایشان درخواست تأمین جهیزیه برای دخترش را داشت که این درخواست کمتر از پنج روز محقق شد. علاوه بر جهیزیه دختر این بانو برای ۱۰  نوعروس دیگر در مناطق مرزی شهرستان نیز هدیه رئیس‌جمهور تأمین و ارسال شد.

فرماندار سربیشه ارزش هر سری جهیزیه را بیش از ۳۰ میلیون تومان ذکر کرد و در تشریح برنامه‌های سفر سرزده رئیس‌جمهور به بازدید مجتمع آبرسانی خوشاب سربیشه اشاره کرد و افزود: این طرح آبرسانی برای تأمین آب ۲۴ روستای نوار مرزی در حال اجراست.

لکزایی اظهار کرد: فاز نخست این مجتمع برای تأمین آب روستاهای مشوکی و خوشاب به بهره‌برداری رسید و فاز دوم نیز برای تأمین آب ۱۱ روستای دیگر در دست اجراست که طبق هدف‌گذاری صورت گرفته تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید؛ فاز سوم این مجتمع نیز قرار است در یک‌ سال آینده تکمیل شود.

بانوان هرکدام از خوشحالی صلوات می‌فرستند؛ دود اسپند و عطر صلوات تمام روستا را پر کرده، وسایل زندگی هرکدام راهی خانه‌ای می‌شوند و این بار یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای مردمان ساکن در مرز برآورده شد.

انتهای پیام
captcha