تهیه پیوست فرهنگی گردشگری خراسان‌جنوبی در دستور کار است
کد خبر: 4109350
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹

تهیه پیوست فرهنگی گردشگری خراسان‌جنوبی در دستور کار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تهیه پیوست فرهنگی گردشگری خراسان‌جنوبی را با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دستور کار داریم که این مسئله نیز به تصویرسازی درست از استان کمک خواهد کرد.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز سوم دی ماه در نشست خبری اظهار کرد: در برنامه تحولی موضوعاتی چون تمرکززدایی، نگاه به مناطق محروم، تقویت جریان فرهنگ، هنر و رسانه در خراسان جنوبی و مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: تهیه پیوست فرهنگی گردشگری خراسان جنوبی را با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دستور کار داریم که این مسئله نیز به تصویرسازی درست از استان کمک خواهد کرد.

فرخنده بیان کرد: سند تحول فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ جنوبی تدوین شده و به زودی به چاپ می‌رسد ‌که یکی از موضوعات دارای اهمیت، تصویر سازی درست از خراسان جنوبی برای افراد غیر هم استانی است که در این راستا به معرفی ظرفیت‌های غنی خود خواهیم پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تلاش داریم در سه بخش مأموریت‌های فرهنگی، هنری و رسانه با توازن کار را پیش ببریم، تصریح کرد: برگزاری موکب ماه در ایام صفر با استفاده از ظرفیت هنرمندان خراسان جنوبی، برگزاری تئاتر خیابانی در ۱۱ شهرستان، اجرای سه مورد دیوارنگاره با بهره مندی از هنر هنرمندان بومی در استان از جمله برنامه‌های اجرا شده در خراسان جنوبی طی ماه‌های اخیر است.

فرخنده با تأکید بر گفتمان سازی استفاده از لوازم‌التحریر ایرانی، بیان کرد: در راستای توانمندسازی حرفه‌ای مربیان قرآنی و آموزش روش نوین قرآن‌آموزی طرح بشری در خراسان‌جنوبی برگزار شد و ۲۰۷ نفر از مربیان کشوری در آن حضور یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه کرد: یکی دیگر از اتفاقات مهم و اثرگذار در استان برگزاری رویداد ایران قوی با همکاری هنرجویان هنرستان هنرهای زیبا بود که دستاوردهای انقلاب را در قالب‌های مختلف هنری ترسیم کردند.

فرخنده با اشاره به برگزاری شب شعر مقاومت، رونمایی از یک موزیک ویدئو با عنوان نماد اقتدار و برگزاری نمایشگاه مجازی چلچراغ در طبس طی دی ماه، ادامه داد: از ۲۳ دی ماه به مدت یک هفته آغاز برنامه‌های هفته فرهنگی خراسان جنوبی را خواهیم داشت و در قالب برنامه‌های این هفته ۱۲ رویداد در شهرستان‌های مختلف خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برنامه محوری بیرجند در روز ۲۴ دی ماه برگزار خواهد شد و در صبح ۲۴ دی ماه یک رویداد با عنوان همایش بانوان عشایر و همچنین یک برنامه فرهنگی با حضور عموم مردم برگزار می‌شود که در این برنامه موسیقی سنتی خراسان جنوبی، معرفی آداب و آئین‌های مردم استان را با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی خواهیم داشت.

فرخنده با بیان اینکه در مدت زمان بین هفته بزرگداشت مقام زن تا دهه فجر رویداد دختران انقلاب در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، اظهار کرد: طی بهمن، جشنواره شعر فجر به میزبانی شهرستان خوسف برگزار می‌شود؛ همچنین در راستای طرح آموزش رایگان هنر تاکنون ۲۰۱ نفر آموزش دیده‌ و در دی و بهمن‌ماه جاری نیز ۱۸۰ نفر دیگر در دوره‌های آموزش‌های شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام، اظهار کرد: پروژه خانه فرهنگ در سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود؛ همچنین ابر پروژه فرهنگی در استان پروژه تالار شهر در محدود بلوار شهید ناصری بیرجند است.

فرخنده با بیان اینکه این پروژه با ۱۰ هزار متر زیر بنا ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تکمیل آن به ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: پروژه سالن چند منظوره علامه فرزان نیز که از سال ۹۶ آغاز شده است حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن در اولویت ماست؛ در مجموع سیاست دولت بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اولویت پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد است.

انتهای پیام
captcha