تحقق مدینه فاضله با جایگاه‌یابی اندیشه فاطمی و علوی
کد خبر: 4109423
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

تحقق مدینه فاضله با جایگاه‌یابی اندیشه فاطمی و علوی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: اگر اندیشه فاطمی و علوی در دنیا جایگاه واقعی‌اش را بیابد، مدینه فاضله ایجاد خواهد شد و دنیا پر از نور و زیبایی می‌شود. 

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز، 4 دی‌ماه در مراسم استقبال از شهید گمنام که در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند برگزار شد گفت: مکتب نورانی اهل‌بیت(ع) برای عالم بشریت یک مکتب نجات‌بخش است و نجات انسان‌ها غیر از این مسیر در جای دیگری میسر نیست و از زمان‌های بسیار دور بسیاری از اندیشه‌ها آمده‌اند و به‌حساب خود انسان‌ها را راهنمایی کرده و اندیشه خود را به نمایش گذاشتند ولی بعد از مدت کوتاهی کهنه شده و از بین رفتند.

وی ادامه داد: اندیشه‌ و تمدن اسلامی که از روز ظهورش و از ابتدای بعثت آغاز شده است، روز‌ به‌ روز توسعه و رشد پیدا کرده و این اندیشه در حال عالم‌گیر شدن است و دشمن نیز خوب این اندیشه را شناخته است چراکه هرچه حمله دشمن بیشتر باشد، بدانید که کار ما باارزش‌تر است و اگر این اندیشه ارزش نداشته باشد دشمن برای آن هزینه نمی‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر این نسیم فاطمی و علوی به عالم برسد، فراگیر شده و همه را جذب خود خواهد کرد، گفت: روزی که علامه زکزاکی از نیجریه به ایران آمد شش خانواده شیعه داشتیم، اما امروز ۲۵ میلیون پیرو مکتب نورانی اهل‌بیت(ع) در نیجریه داریم لذا دشمن با واقف بودن به این مطلب کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زندگی در غرب را مطالعه کنید، افزود: امروز در غرب چه خبر است؟ جز کثیفی اخلاقی و فرهنگی و زشتی مشاهده می‌کنیم؟ آیا جز این است که می‌بینیم آدم‌های به‌ظاهر با چهره انسان غالباً گرفتار ناهنجاری‌ها و آسیب‌های حیوانی شده‌اند؟ اما زندگی در اسلام را نگاه کنید در اسلام شما چیزی پیدا نمی‌کنید که به ضرر انسان باشد، همه‌ آن زیبایی بوده و برای رسیدن به کمال انسان است.

رضایی ادامه داد: حمله و هجمه به فرهنگ اسلامی نشان از این است که ما نیز مواجهه با جنگ احزاب هستیم؛ دشمن از تمام امکانات و ابزاری که در دست دارد استفاده کرده که متأسفانه بسیاری را اسیر خود کرده است.

وی با تأکید بر مطالعه زندگی سایر کشورها، گفت: اگر اندیشه فاطمی و علوی در دنیا جایگاه واقعی‌اش را بیابد، مدینه فاضله خواهد شد و دنیا پر از نور و زیبایی می‌شود؛ امروز باید با شهدا بیعتی دوباره کرده و به آنان قول دهیم در راه حفظ چادر که در واقع ارزش‌های اسلامی است، بسیار تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha