«علی» و «فاطمه» پرمخاطب‌ترین اسم‌ها در ۹ ماهه امسال در خوزستان
کد خبر: 4109680
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲

«علی» و «فاطمه» پرمخاطب‌ترین اسم‌ها در ۹ ماهه امسال در خوزستان

مدیر کل ثبت احوال خوزستان با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال بیش از ۶۶ هزار ولادت به ثبت رسید، گفت: پرمخاطب‌ترین اسم پسر در خوزستان علی، حسین، محمد، امیر علی و امیرحسین و پر مخاطب‌ترین اسم دختر فاطمه، زینب، رقیه، زهرا و آیلین در ۹ ماهه امسال بوده‌اند.

مصطفی امانی پوربه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از صدا و سیمای خوزستان، امانی‌پور، مدیر کل ثبت احوال خوزستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۶۶ هزار و ۴۸۹ رویداد ولادت به ثبت رسید که از این میزان ۳۴ هزار و ۲۳۷ نوزاد پسر و ۳۲ هزار و ۲۵۲ نوزد دختر بوده‌اند.

امانی‌پور افزود: از این میزان رودیداد ولادت، ۴۸ هزار و  ۸۱۶ مورد در مناطق شهری و ۱۷ هزار و ۶۷۳ مورد در مناطق روستایی ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ولادت‌ها با هشت هزار و هشت نوزاد در شهریورماه بوده است، ادامه داد: در ۹ ماهه امسال یک هزار و ۱۴ مورد دوقلوزایی، ۳۱ مورد سه قلوزایی و سه مورد چهار قلوزایی در استان به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال خوزستان میزان ثبت ازدواج در ۹ ماهه امسال را ۲۷ هزار و ۳۳۷ مورد بیان کرد و افزود: در هر شبانه روز ۹۶ ازدواج انجام شده است.

امانی‌پور گفت: پرمخاطب‌ترین اسم پسر در خوزستان علی، حسین، محمد، امیر علی و امیرحسین و پر مخاطب‌ترین اسم دختر فاطمه، زینب، رقیه، زهرا و آیلین در ۹ ماهه امسال بوده‌اند.

وی  با اشاره به اینکه ۷۰۰ نفر فاقد شناسنامه در استان شناسایی شده‌اند، افزود: برای این افراد کارت شناسه تا زمانی که مراحل مختلف صدور شناسنامه را دریافت کنند، صادر می‌شود تا از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند.

مدیر کل ثبت احوال خوزستان واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند در استان را بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دانست و ادامه داد: ۹۷ درصد این افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی به دفاتر پیشخوان مراجعه و برای ۱۰۰ هزار نفر پیامک دریافت کارت ارسال شده است.

امانی پور از راه اندازی سامانه  هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم) در سایت ثبت احوال کشور خبر داد و بیان کرد: در این سامانه که به نشانی https://sahim.sabteahval.ir/ فعال است ٩ خدمت از جمله پایگاه اطلاعات خانوار، تغییر نشانی، قوانین و مقررات، پایگاه اطلاعات خانواده و  ثبت نام کارت هوشمند ملی ارائه می‌شود.

 وی گفت: در استان خوزستان ۵۸ دفتر در اهواز، ۲۰ دفتر پیشخوان فعال هستند که خدمات ثبت احوال از جمله صدور شناسنامه جدید، تغییر اسم به شهروندان ارائه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha