زنگ «استقبال از لاله‌های سرخ» در مدارس استان کردستان نواخته شد
کد خبر: 4110068
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

زنگ «استقبال از لاله‌های سرخ» در مدارس استان کردستان نواخته شد

در راستای آیین نمادین پویش ملی «خوش آمدی قهرمان» و «زنگ استقبال از لاله‌های سرخ» به مناسبت تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان کردستان دیروز، پنجم دی‌ماه در دبستان شاهد شهیده شهین مردوخی سنندج برگزار شد.

حسن عسکری، فرماندار شهرستان سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، فرماندار شهرستان سنندج در مراسم «زنگ استقبال از لاله‌های سرخ» که به مناسبت تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان کردستان دیروز، پنجم دی‌ماه در دبستان شاهد شهیده شهین مردوخی سنندج برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، گفت: این برنامه به مناسبت ورود پر خیر و برکت شهدای گمنام بعد از چندین سال غربت به میهن اسلامی برگزار شده و امروز استخوان‌های آن شاهدان خونین بال به شهر ما وارد شده و با قدوم آنان فضای شهر عطرآگین شده است.

وی با بیان اینکه شهدای عزیز ما به میهن اسلامی بر گشته‌اند، افزود: این ورود تلنگری است که ما در چه مسیری قرار گرفته و چه مسیر پر پیچ و خم و سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، شهدا بر می‌گردند تا ما را به زمانی که در اوج معنویت بودیم، برسانند.

فرماندار شهرستان سنندج با تأکید بر اینکه آرمان‌های والای انقلاب و اسلام عزیز نباید به دست فراموشی سپرده شود و خداوند را نباید فراموش کنیم، بیان کرد: طبق آیات قرآن شهید، شاهد و زنده است و نزد خداوند متعال روزی می‌خورد، جسم آنان از بین رفته، اما ارواح طیبه آنان در جامعه حضور دارد و منشأ خیر و برکت برای ما هستند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به مسیر عزت‌مندی دست بیابیم، باید مسیر شهدای گرانقدر را ادامه دهیم و اگر از این مسیر فاصله بگیریم به هدف نمی‌رسیم و دچار گمراهی خواهیم شد.

عسکری با اشاره به اینکه امروز تمام تلاش دشمنان، فاصله گرفتن از مسیر اسلام است و دشمنی آنان به خاطر اسلام است، اظهار کرد: تمسک به قرآن، ریسمان الهی و مکتب پیامبر، تنها راه رهایی‌بخش است و اگر از خط اسلام جدا شویم، آن‌ها با ما مشکلی ندارند.

وی گفت: دشمنان دلسوز مردم ایران، جوانان و دانش‌آموزان نیستند، بلکه ادای دلسوزی دروغین را برای مردم در می‌آورند، چرا آنها در زمان بمباران مردم بی دفاع سنندج به دست رژیم بعث، برای مردم دلسوزی نکرده و از حقوق مردم دفاع نکردند، اما امروز هر جنایتی علیه ملت بزرگ ایران مرتکب می‌شوند و با غوغاسالاری و بمباران تبلیغاتی از طریق شبکه‌های رسانه‌ای خود می‌خواهند بین مردم و شهدا فاصله بیندازند.

فرماندار سنندج، مسیر دانشمندان علمی را خط شهدا و آرمان‌های والای آنان ذکر کرد و با تأکید بر اینکه دشمنان می خواهند با ایجاد اختلال در روند آموزشی مدارس، دانش‌آموزان به جای تحصیل به مسائل حاشیه‌ای رانده شوند، گفت: رواج ابتذال به جای پیشرفت علمی، اخلاقی و معنوی، هدف دشمن برای جوانان و آینده‌سازان کشور است، لذا باید هوشیار باشیم و دانش‌آموزان باید ضمن آشنایی با شهدا، راه و روش شهدا را شناخته و ادامه دهند.

وی در پایان با بیان اینکه باید حضور شهدا در استان و شهر خودمان را به فال نیک بگیریم، گفت: شهدا با آمدنشان به ما کمک می‌کنند و این تلنگری است که از اسلام عزیز دست نکشیم.

یادآور می‌شود؛ پایان بخش این مراسم تجلیل از خانواده‌های معزز ایثارگران و نواختن زنگ «استقبال از لاله‌های سرخ» بود که با حضور مسئولان استانی و شهرستان و دانش‌آموزان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha