افتتاح مجموعه دستکند سامن با حضور وزیر میراث فرهنگی در ملایر
کد خبر: 4110418
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱

افتتاح مجموعه دستکند سامن با حضور وزیر میراث فرهنگی در ملایر

فرماندار ویژه ملایر از سفر سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شهرستان ملایر خبر داد و گفت: فردا ۸ دی‌ماه مجموعه دستکند سامن با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح می‌شود.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگیبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ملایر، سلمان اسماعیلی، فرماندار ویژه ملایر، از سفر سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شهرستان ملایر خبر داد و گفت: شهرستان ملایر فردا پنجشنبه ۸ دی‌ماه وزیر میراث فرهنگی است.

وی گفت: این سفر برای شهری با ۲ برند جهانی، شهر ملی مرواربافی و ده‌ها اثر تاریخی، فرهنگی، گردشگری و ظرفیت‌های بالای صنایع دستی ثمربخش خواهد بود. برگزاری نشست تخصصی و همایش با هنرمندان و فعالان صنایع دستی از مهمترین برنامه‌های سفر وزیر محترم میراث فرهنگی به ملایر است.

اسماعیلی یادآور شد: مسایل، مشکلات اساسی و مطالبات هنرمندان در بخش‌های مختلف مبلمان منبت، مرواربافی، فرش و دیگر صنایع دستی توسط نمایندگان آنها در این نشست مطرح می‌شود.

وی گفت: همزمان نشست شورای اداری شهرستان ملایر با حضور وزیر محترم میراث فرهنگی نیز برگزار می‌شود که در این نشست متناسب با نیازها و مشکلات، تصمیمات لازم در خصوص مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان صنایع دستی اتحاذ خواهد شد.

اسماعیلی ابراز کرد: فاز نخست شهر زیرزمینی سامن با حضور دکتر ضرغامی افتتاح خواهد شد. در سفر وزیر میراث فرهنگی به ملایر، سایر موضوع‌های مرتبط همچون ترمیم و بازسازی یخدان میرفتاح و دیگر آثار تاریخی و یا توسعه برخی از آنها به لحاظ زیرساخت‌های تفریحی، توریستی و گردشگری، از دیگر مطالبات و درخواست‌های ما از دکتر ضرغامی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha