شب خاطره‌ «روایت حبیب» در یزد برگزار شد
کد خبر: 4111307
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

شب خاطره‌ «روایت حبیب» در یزد برگزار شد

به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شب خاطره‌ «روایت حبیب» با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در مسجد روضه محمدیه برگزار شد.

شب خاطره‌ روایت حبیب در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری، به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار آسمانی حاج قاسم سلیمانی ویژه برنامه «شب خاطره روایت حبیب» با حضور آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از مسئولان و مردم ولایتمدار و انقلابی دارالعباده در مسجد روضه محمدیه (حظیره) یزد برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام وحی، سرود ملی و پخش نماهنگ کاروان هنری روایت حبیب آغاز شد. سپس مرشد ابراهیم مشکدانی در مدح و منقبت مولای متقیان حضرت علی(ع) به اجرای ضرب و نقالی پرداخت. وی همچنین اشعار حماسی در خصوص انتقام جویی از استکبار جهانی و عاملان شهادت سردار دلها اجرا کرد.

پس از آن نماهنگ حضور کاروان روایت حبیب در یزد در قالب تصاویری از ویژه برنامه‌های سفیر روایت در میدان امیرچقماق، دانشگاه یزد، قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب در سینما دانش آموز، دیدار با خانواده شهید و نمایشگاه آثار تجسمی پخش شد.

همچنین با توجه به همزمانی این برنامه با 12 دی، سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان یزد در سال 1386 نماهنگ استقبال بی‌نظیر مردم دارالعباده از ایشان و دیدارهای ماندگار رهبر انقلاب با مردم یزد و خاطرات آن روزها پخش شد.

در ادامه عباس دهقان از یادگاران دفاع مقدس و همرزم شهید سلیمانی به عنوان نخستین روایتگر و خاطره‌گوی این محفل در خصوص شخصیت و ویژگی‌های حاج قاسم مطالبی را بیان کرد و گفت: در سال‌های گذشته در مسجد حظیره میزبان حاج قاسم بودیم که خاطرات آن دوران برای همیشه ماندگار است.

دهقان ادامه داد: از جمله شروط عاقبت به خیری برای سردار سلیمانی ولایتمداری بود و امروز ما باید وصیت نامه سردار که دایره المعارف عاقبت بخیری است را در جامعه تبیین کنیم تا همگان در این مسیر گام بردارند.

در ادامه، نمایش خاطره دختر شهید توسط رستا رضوی با موضوع شهید سلیمانی اجرا شد که فضای معنوی و شهدایی محفل را گرم‌تر کرد. گروه همخوانی پیامبر اعظم از استان کرمان نیز به چند زبان دنیا، سرود مقاومت و رشادت‌ها و شهادت حاج قاسم سلیمانی را اجرا کردند.

در بخش دیگر این برنامه مهدی جهاندار از شاعران آیینی و پایداری کشور، درباره ائمه اطهار(ع) و همچنین در زمینه رشادت‌ها و فداکاری سردار سلیمانی برای اسلام و انقلاب شعرخوانی کرد. وی در اشعارش مکتب سلیمانی را به عنوان مکتبی ماندگار و نماد غیرت و ایمان و سردار سلیمانی را به عنوان نماد بصیرت و ایستادگی معرفی کرد.

در ادامه قطعه موسیقی «عمار علی» توسط سیدمحمدصادق آتشی شاعر، آهنگساز و خواننده مطرح استان یزد با مضمون شهادت سردار سلیمانی اجرا شد.

دومین خاطره‌گوی این محفل، علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بود که به بیان خاطراتی از دیدارش با شهید سلیمانی و تشییع پیکر مطهر این شهید بزرگوار پرداخت. در بخش دیگر این برنامه مرشد محسن میرزاعلی در مدح و ثنای امام علی(ع) و سردار دل‌ها به نقالی‌خوانی پرداخت. 

روایتگری مادر شهید مدافع حرم سید رضا حسینی، معرفی کتاب «خسته نباشید عمو قاسم» با موضوع سردار دل‌ها اثر خدیجه بابایی ابرکوهی، اهتزاز پرچم متبرک حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

یادآور می‌شود در حاشیه مراسم شب خاطره روایت حبیب، کارگاه خلق آثار هنری با موضوع شهید سلیمانی در زمینه نقاشی و خوشنویسی با حضور تعدادی از هنرمندان استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام
captcha