زنگ خطر شیوع موج هشتم کرونا در کردستان
کد خبر: 4112801
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

زنگ خطر شیوع موج هشتم کرونا در کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با افزایش تعداد شهرهای دارای وضعیت زرد کرونایی در استان، زنگ خطر شیوع موج هشتم این بیماری به صدا درآمده و نیاز است شهروندان هوشیار باشند.

شیوع کرونا

به گزارش ایکنا از کردستان، دکتر بهرام کندایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز، 17 دی‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: در جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرهای بانه، دهگلان و دیواندره در وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) و بقیه شهرستان ها آبی(بی خطر) قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در رنگ‌بندی اخیر و در مقایسه با هفته قبل بانه، دهگلان و دیواندره از رنگ‌بندی آبی به زرد تغییر پیدا کرده و در بقیه شهرستان‌ها تغییری در وضعیت کرونایی مشاهده نشده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، عملا وارد پیک هشتم شیوع کرونا شده ایم، بیان کرد: در حال حاضر هیچ شهرستانی در کشور در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) نیست، هفت شهرستان وضعیت نارنجی (پر خطر) دارد، ۱۰۱ شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و ۳۴۰ شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار دارند.

وی با اشاره به شناسایی موارد مبتلا به زیرسویه‌های جدید کرونا در سایر نقاط کشور، افزود: شهروندان، پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری از افزایش نشر ویروس بیماری های تنفسی بویژ کووید ۱۹، سرماخوردگی و آنفلوانزا در استان جدی بگیرند و رعایت کنند.

کندایی در پایان یادآور شد: مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه توسط مردم شامل زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و تزریق دوز یادآور واکسن است.

انتهای پیام
captcha