ضرورت تقسیم کار فرهنگی میان دستگاه‌های اجرایی فارس
کد خبر: 4112881
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸

ضرورت تقسیم کار فرهنگی میان دستگاه‌های اجرایی فارس

نماینده ولی فقیه در استان فارس خواستار تقسیم کار فرهنگی میان دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: تقسیم کار و هماهنگی لازم در برگزاری مناسب‌ها به جد دنبال شود تا شاهد ناهماهنگی نباشیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ١٧ دی‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خواستار تقسیم کار فرهنگی میان دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: تقسیم کار و هماهنگی لازم در برگزاری مناسب‌ها به جد دنبال شود تا شاهد ناهماهنگی نباشیم.

وی در خصوص موضع شورای فرهنگ عمومی استان در باب حجاب هم که در این جلسه سؤال شد، اظهار کرد: نوع مواجهه با این موضوع را باید بررسی و به گونه‌ای تنظیم کنیم که هم به حساسیت‌های مذهبی پاسخ داده شود و هم متناسب با وضعیت نظام و هم تامین کننده نظرات رهبری باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: به ارائه دیدگاه در سطح استان نیاز داریم نه اینکه محدود به جلسات شود و این مهم در سطح رسانه‌ها دیده شود.

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به تدوین نقشه مهندسی فرهنگی بیان کرد: نقشه مهندسی فرهنگی در همین شورا تحت عنوان یک مصوبه به نتیجه رسید و اگر برای اجرای آن جدیت نداشته باشیم، جای دیگری جدیت نخواهد داشت و به فراموشی سپرده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جهت‌دهی حرکت فرهنگی فارس با این نقشه دنبال خواهد شد، افزود: این سند اگر قرار است سال آینده در مبحثی خاص دنبال یا اصلاح شود باید در همین جلسه دنبال شود نه اینکه رها شود و ندانیم در عرصه فرهنگی چه می‌کنیم و این کار خوبی نیست.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: کسی که نقش خود را به درستی در اجرای این سند ایفا نکند، موجب رها شدن سند می‌شود و این نقش برای ائمه جمعه هم باید پررنگ دنبال شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه با سبک دستوری و کدخدایانه رفتار کردن نمی‌شود به نتیجه رسید، تأکید کرد: باید انگیزه در افراد ایجاد شود تا این سند با جدیت دنبال شود.

وی همچنن اضافه کرد: در خصوص برنامه‌های فرهنگی، معمولا ما مشق شب امتحانی هستیم و این مشکلی است که باید حل شود به عنوان مثال اگر برای ولادت حضرت زهرا(س) کاری نکرده باشیم اکنون دیر شده است، لذا برای ایام شهادت احمد بن موسی(ع)، نیز برنامه‌ها باید با جدیت دنبال شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه نقش‌آفرین اصلی برای اجرای برنامه‌ها، شورای تبلیغات اسلامی است، گفت: شورای فرهنگ عمومی نسبت به اجرای چند مناسبت اهتمام داشته است اما نمی‌توان همه برنامه‌ها را در آن گنجاند و عمده یا کل مناسبت‌ها در شورای تبلیغات اسلامی فارس دنبال شود.

انتهای پیام
captcha