نمایشگاه «ژن، خاوینی و شانازی» در موزه خانه کُرد سنندج برپا می‌شود
کد خبر: 4112945
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

نمایشگاه «ژن، خاوینی و شانازی» در موزه خانه کُرد سنندج برپا می‌شود

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه «ژن، خاوینی و شانازی» در سنندج، گفت: لباس کُردی بە عنوان نمادی از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و پوشش کامل این لباس فاخر باید به شکل بهتری به مردم معرفی شود.

بتول سرکانی، مسئول بسیج جامعه زنان استان کردست

بتول سرکانی، مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) نمایشگاه عفاف و حجاب با عنوان «ژن، خاوینی و شانازی» در محل خانه کُرد سنندج برپا می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه در دو بخش فروش لباس‌های بومی محلی و پوشش لباس‌های محجبه با هدف معرفی الگوهای موفق از 23 الی 27 دی‌ماه به مدت پنج روز با تکیه بر جذابیت‌های هنری برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان با بیان این‌که لباس کُردی تنوع فراوانی در مناطق مختلف کُردنشین دارد، بیان کرد: در همین راستا برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب با تکیه بر لباس اقوام کُرد فرصت مناسبی برای معرفی لباس‌های محلی و سنتی این مناطق است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ غرفه در این نمایشگاه محصولات فرهنگی خود را در معرض نمایش خواهند گذاشت، اظهار کرد: جامعه جهانی به سمتی پیش می‌رود که انتخاب خود را مبتنی بر رعایت عفاف و حجاب و زیست عفیفانه قرار داده است و این گفتمان تمدن‌ساز، در مسیر آینده جهان است.

سرکانی از برپایی این نمایشگاه با همکاری ادارات در راستای ترویج عفاف و حجاب و معرفی لباس‌های بومی - محلی استان کردستان خبر داد و افزود: محصولات حجاب و پوشش یک محصول فرهنگی است؛ چراکه فرد پیش از آنکه بخواهد صحبت کند، پوشش او زبان گویای فرد است؛ بنابراین دغدغه ما این است تا پوشش بانوی مسلمان به گونه‌ای باشد که گویای تفکر ارزشمند یک بانوی اندیشمند مسلمان باشد.

وی ادامه داد: نمایشگاه حجاب و عفاف دربردارنده محصولات فرهنگی از جمله پوسترهای فرهنگی و محصولاتی از موضوع عفاف و حجاب  است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان در پایان هدف از برپایی این نمایشگاه را تببین سبک زندگی و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی دانست و یادآور شد: اشاعه و ترویج شعائر دینی و ارزش‌های اسلامی و معرفی الگوهای اسلامی ایرانی حجاب و عفاف با رویکرد لباس‌های بومی محلی از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

انتهای پیام
captcha