جشن «یاس نبوی» در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 4113580
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

جشن «یاس نبوی» در سنندج برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشن «یاس نبوی» به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز زن در سنندج خبر داد.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 20 دی‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان گفت: به مناسبت ولادت اسوه زنان جهان حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز زن و مادر ویژه‌برنامه‌ای فرهنگی و هنری با همکاری و هم‌افزایی انجمن‌ها و تعدادی از ادارات و سازمان‌های استان پنجشنبه، 22 دی‌ماه در محل مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم با محتوای اجرای موسیقی سنتی، دف‌نوازی و پخش نماهنگ و فیلم کوتاه ساعت 10 روز پنجشنبه میزبان مردم شهر سنندج به ویژه بانوان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: با همکاری انجمن موسیقی استان کردستان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراسم ویژه‌ای به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) با شعار «زن ـ عفت ـ افتخار» تقدیم همه بانوان استان کردستان خواهد شد.

وی با قدردانی از همه فعالان و هنرمندان عرصه موسیقی کردستان به ویژه گروه موسیقی بانوان شهر سنندج افزود: گروه موسیقی بانوان شهر سنندج با اجرای موسیقی سنتی در این برنامه هنرنمایی خواهند کرد.

دریایی اظهار کرد: قدردانی و تجلیل از تعدادی از بانوان نمونه کارآفرین و شاغل عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی همراه با انتقال تجربه موفق زن کارآفرین نیز از برنامه‌های اصلی این جشن است.

وی با قدردانی از بانوان هنرمند و فعال عرصه رسانه و قرآن و مسجد افزود: بانوان و زنان به عنوان نیمی از جامعه هم از جهت هنرنمایی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه و هم از جهت همسرداری و هدایت خانواده رسالتی خطیری برعهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: وظیفه ماست در مناسبت‌های مختلف از این بانوان و زنان کارآفرین در عرصه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی تجلیل و هراز چندگاهی زنان نمونه کارآفرین را به جامعه به عنوان اسوه‌های تلاش، اخلاق و رفتار معرفی کنیم.

وی به دیگر برنامه‌های این جشن اشاره کرد و یادآور شد: رونمایی از تابلوی قرارگاه فرهنگی - اجتماعی توانمندسازی زنان کردستان با حضور مقامات و زنان فعال عرصه‌های مختلف از دیگر برنامه های این جشن بوده است.

انتهای پیام
captcha