جشنواره «مشق مادر» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4114453
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

جشنواره «مشق مادر» در سنندج برگزار شد

جشنواره بداهه‌نویسی «مشق مادر» به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت مقام مادر همزمان با سراسر کشور در سنندج برگزار شد.

برگزاری جشنواره بداهه نویسی مشق مادر

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: جشنواره بداهه‌نویسی با عنوان «مشق مادر» به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر همزمان با سراسر کشور دیروز، 23 دی‌ماه در سنندج برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره بانوان خوشنویس شهرستان‌های سنندج و بیجار شرکت کردند، افزود: در این جشنواره بانوان خوشنویس کردستانی به کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا(س)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق پرداختند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: آثار تولیدی پس از جمع‌آوری در حوزه هنری استان‌ مهر و موم شده و برای برگزاری جلسه داوری ۲۶ دی‌ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه داوری این رویداد ملی برعهده اساتید برجسته ملی و استانی خواهد بود، افزود: آثار برتر این مسابقه پس از ارزیابی در قالب مراسم اختتامیه ویژه برنامه «مشق مادر» که در هفته اول بهمن در حوزه هنری قزوین برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

مرادی یادآور شد: این رویداد هنری با حضور تعدادی از بانوان خوشنویس استان کردستان به میزبانی حوزه هنری و به صورت سراسری با ۳۱ استان کشور در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

یادآور می‌شود؛ در این جشنواره که به همت حوزه هنری استان قزوین و در مراکز استانی حوزه‌های هنری سراسر کشور برگزار شد، ۱۵ جایزه نقدی ۵۰میلیون ریالی به ۱۵ هنرمند برتر و ۱۰۰ جایزه نقدی پنج میلیون ریالی به ۱۰۰ هنرمند منتخب اولین جشنواره ملی بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha