کتاب «تیمار غریبان» در محفل ادبی سرونامه نقد می‌شود
کد خبر: 4114911
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰

کتاب «تیمار غریبان» در محفل ادبی سرونامه نقد می‌شود

محفل ادبی سرونامه ویژه نقد کتاب‌های حوزه هنری خوزستان با موضوع نقد کتاب «تیمار غریبان» (خاطرات سکینه محمدی از پرستاران دفاع مقدس) تشکیل می‌شود.

تیمار غریبانبه گزارش ایکنا از خوزستان، محفل ادبی سرونامه ویژه نقد کتاب‌های حوزه هنری خوزستان برگزار می‌شود. موضوع نشست اول نقد کتاب «تیمار غریبان» است.

این محفل ادبی ساعت 14:30 چهارشنبه 28 دی در حوزه هنری استان تشکیل می‌شود. سمانه نیکدل، نویسنده کتاب «نعمت‌جان» و حنان سالمی خبرنگار و پژوهشگر دفاع مقدس در این نشست به نقد کتاب می‌پردازند.

کتاب «تیمار غریبان» خاطرات سکینه محمدی از پرستاران دفاع مقدس به قلم پروین کاشانی‌زاده و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

سکینه محمدی یکی از سوپروایزرهای بیمارستان نفت آبادان در زمان جنگ تحمیلی بود و در این کتاب خاطراتش از رویدادهای تلخ آن زمان را بیان و به جزئیات مختلفی از جمله رسیدگی پرستاران و درمانگران به مجروحان جنگی اشاره می‌کند.

کتاب «تیمار غریبان» خشونت‌های جنگ و جبهه را از زبان زنی قدرتمند مطرح می‌کند و در خلال به تصویر کشیدن این حقایق تلخ، بافت فرهنگی و اجتماعی مردم آبادان در زمان جنگ را نیز به نمایش می‌گذارد.

 

 

انتهای پیام
captcha