نشست تخصصی «چیستی فرهنگ و هویت عشایری» در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 4114945
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

نشست تخصصی «چیستی فرهنگ و هویت عشایری» در یاسوج برگزار شد

نشست تخصصی «چیستی فرهنگ و هویت عشایری» با محوریت سند زیست بوم با حضور فعالان بومی در یاسوج برگزار شد.

نشست تخصصی «چیستی فرهنگ و هویت عشایری»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، به همت واحد آموزش حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد با محوریت سند زیست بوم، نشست تخصصی «چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری» در شهر یاسوج روز گذشته، 25 دی‌ماه برگزار شد.

اسحاق آقایی، مسئول واحد آموزش حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: سند زیست بوم حوزه هنری بر مبنای فرهنگ عشایری تدوین شده است و این فرهنگ غنی توانایی از بین بردن ضد فرهنگ‌های حاضر در جامعه امروزی و حاکم کردن ارزش‌های مختلفی از جمله ایثار، شجاعت، غیرت، معنویت و… در نسل امروز را دارد.

وی افزود: در همین راستا و با هدف شناخت بنیان‌های فکری و ارزشی این فرهنگ، نشست تخصصی «چیستی فرهنگ و هویت عشایری» به همت واحد آموزش حوزه هنری با مشارکت پارک علم و فناوری کهگیلویه‌وبویراحمد در یاسوج برگزار شد.

مسئول واحد آموزش حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: در این نشست جمعی از فعالان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر عشایری به بررسی جنبه‌های مختلف این فرهنگ و کمبودها در نوسازی فرهنگی امروز در استان و در کنار آسیب‌شناسی فرهنگ امروز به ارائه راهکار پرداختند.

آقایی با اشاره به محتوای این نشست، اضافه کرد: در این نشست به جایگاه موسیقی عشایر، ضرب‌المثل‌های لری، فرهنگ زنان عشایری، عدم ارتباط بین نسلی، چگونگی استفاده از هنر در اشاعه فرهنگ عشایری و غیره پرداخته شد.

انتهای پیام
captcha