سلسله کارگاه‌های «جهاد تبیین» در شهرستان های بیجار و قروه برگزار می‌شود
کد خبر: 4115395
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱

سلسله کارگاه‌های «جهاد تبیین» در شهرستان های بیجار و قروه برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: با حضور شش نفر از اساتید برجسته قرارگاه جهاد تبیین از تهران سلسله کارگاه های جهاد تبیین در شهرستان های بیجار و قروه برگزار می‌شود.

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: به منظور توانمندسازی فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی، سلسله کارگاه‌های جهاد تبیین دو روزه در شهرستان‌های بیجار و قروه با حضور شش نفر از اساتید برجسته قرارگاه جهاد تبیین برگزار می‌شود.

وی افزود: در فاز اول این سلسله کارگاه‌های جهاد تبیین این دو شهرستان و با حضور بیش از 250 نفر برگزار و در فازهای بعدی شهرستان‌های دیگر استان مدنظر قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: جامعه هدف این کارگاه‌ها علاوه بر فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی، افرادی از مساجد شامل هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های مقاومت و اصناف، بخشی از معلمان و کادر آموزشی مدارس سطح این شهرستان‌های مذکور خواهد بود.

وی با اشاره به نیاز جامعه امروز به جهاد تبیین و روشنگری در همه زمینه‌ها گفت: این کارگاه‌ها در راستای توانمندسازی افراد خاصی که می‌خواهند مبین باشند، برگزار می‌شود و بعد از این کارگاه‌ها این افراد در سطح جامعه حضور پیدا خواهند کرد و دیگران را نسبت به مبانی انقلاب اسلامی، هجمه‌های دشمن به وسیله رسانه و فضای مجازی آشنا خواهند کرد.

دریایی با اشاره به ضرورت تشکیل این کارگاه در سطح استان و راه‌های موفقیت این روشنگری‌ها گفت: مهم‌ترین عنصر موفقیت در جهاد تبیین، گفت‌وگو، تشکیل حلقه‌های هم‌اندیشی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، پذیرفتن اشتباهات و غفلت‌ها، دیدن نقاط ضعف و کاستی‌ها و معرفی درست و واقعی دشمن و شیو‌ه‌های او است.

وی در پایان یادآور شد: شش نفر استاد قرارگاه جهاد تبیین حاضر در استان علاوه بر برگزاری کارگاه‌های جهاد تبیین و تربیت افراد برای روشنگری در سطح جامعه، با مقامات بلندپایه استان نیز دیدار خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha