همایش گرامیداشت مقام زن در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4115412
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷

همایش گرامیداشت مقام زن در سنندج برگزار شد

همایش گرامیداشت مقام زن با حضور بانوان کارمند استانداری کردستان و فرمانداری سنندج امروز، 27 دی‌ماه در سنندج برگزار شد.

زینب زاله، سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، زینب زاله، سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کردستان امروز، 27 دی‌ماه در همایش گرامیداشت مقام زن در سنندج با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت فاطمه الگوی کامل زندگی فردی و اجتماعی برای بانوان جهان است.

وی با اشاره به اینکه خدا شخصیت‌هایی را الگو قرار داده که در متن زندگی مادی و در کنار دغدغه‌های ما زندگی کرده‌اند و پیروی از آنان امکانپذیر است، افزود: عظمت حضرت زهرا(س) نیز به باطن و عمق معنوی رفتارهای آن حضرت برمی گردد و برهمین اساس بوده که زندگی فاطمه زهرا(س) سراسر الگو است.

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با بیان اینکه زنان در دین اسلام از جایگاه والایی برخوردار هستند، بیان کرد: اسلام و حکومت اسلامی ایران برای زنان حقوق و امتیازاتی قائل شده که در هیچ دین، ‌نظام و قانون دیگری مشابه آن وجود ندارد.

وی افزود: برخلاف نگاه مترقی اسلام به جایگاه زنان، نگاه غرب به این قشر نگاهی پوچ و توخالی است که ضربات متعددی را بر پیکره زن که مظهر صبر و استقامت و انسان‌سازی است فرود آورده و مقام و جایگاه زن را پایین آورده است.

زاله در بخش دیگری از سخنانش بر فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت در استان اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون اقدامی در زمینه افزایش جمعیت در کشور و استان انجام نشده در حالیکه این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی جدی و فرهنگ‌سازی است.

انتهای پیام
captcha