مراسم روز مقاومت کردستان به صورت کشوری برگزار شود
کد خبر: 4115696
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵

مراسم روز مقاومت کردستان به صورت کشوری برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 28 دی سنندج و روز مقاومت مردم کردستان گفت: سال آینده این مراسم باید به صورت کشوری برگزار شود تا روز ملی مقاومت مردم کردستان در تاریخ این مرز و بوم به ثبت برسد.

عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مراسم گرامیداشت شهدای ۲۸ دی‌ماه سنندج که امروز، 28 دی‌ماه در سالن شهدای گمنام بسیج سنندج برگزار شد، گفت: 28 دی‌ماه روز مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی مردم استان کردستان است.

وی افزود: 28 دی‌ماه، سالروز بمباران هوایی شهر سنندج توسط رژیم بعث بوده که در ۶ دقیقه بمباران بی‌امان، ۱۸ نقطه شهر را مورد هدف قرار دادند و ۲۲۰ نفر از مردم مظلوم و بی‌گناه سنندج را به شهادت رسانده و ۱۲۳ نفر هم زخمی شدند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا نقش مهمی در احیا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان دارد و باید این مناسبت‌ها در کانون توجه جامعه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: سال آینده این مراسم باید به صورت کشوری برگزار شود تا این روز که روز ملی مقاومت مردم کردستان است در تاریخ این مرز و بوم به ثبت برسد.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: علم به مسئله و بمباران شهر سنندج در سال ۶۵ مظلومیت مردم این شهر را در برابر داعیه داران دفاع از حقوق بشر نشان داد.

وی با اشاره به اینکه شناخت نسبت به این شهدا و خانواده‌های آن‌ها وظیفه مسئولان است، یادآور شد: باید در سالروز شهدای ۲۸ دی ماه کارهای بزرگی انجام گیرد تا تمام جهان باخبرشوند که سال ۶۵ در این شهر دشمن مردم و این انقلاب چه بر سر مردم بی گناه این شهر آورد.

انتهای پیام
captcha