ماموستایان با رأفت اسلامی به منبر و محراب بازگردند
کد خبر: 4116050
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

ماموستایان با رأفت اسلامی به منبر و محراب بازگردند

امام جمعه مریوان با بیان اینکه برخی از ادارات استان دخالت ناموزونی در امور روحانیون دارند، گفت: برخی از ماموستاها از منبر و محراب کاملاً طرد شده‌اند و شایسته است با عفو و رأفت اسلامی آنان را به جامعه برگردانیم.

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان دیروز، 30 دی‌ماه در همایش بزرگ استانی علما و روحانیون اهل سنت با موضوع «حاکمیت اسلامی، روحانیت و انتظارات»، تقوا و عدالت را دو عنصر مهم برای تحقق خلیفةالله بودن انسان ذکر کرد و گفت: این دو عنصر به وسیله یکدیگر ظهور و تجلی می‌یابند.

وی افزود: در زندگی اجتماعی برخورد افراد و منافع و سلیقه‌ها اتفاق می‌افتد، لذا در این برخوردها است که باید عدالت با مفهوم اجتماعی آن به نیکوترین شکل رعایت شود، تا افراد جامعه با آرامش، اعتماد و علاقه‌مندی به یکدیگر، مسیر رشد و تعالی را طی کنند.

امام جمعه مریوان بیان کرد: امام علی(ع) در نامه 46 به یکی از والیان فرمود: در برابر مردم فروتن و با آنها گشاده‌رو و ملایم و با مساوات حتی در گردش چشم، نگاه، اشاره و سلام رفتار کن تا بزرگان و صاحب نفوذان در تخریب تو طمع نکنند و ناتوانان از عدالت تو ناامید نشوند.

وی افزود: ماموستاهای منطقه همواره از ابتدا تا انتهای زندگی، همراه مردم هستند و هیچ‌گاه تبلیغات دینی در منابر، محراب‌ها و کوچه و خیابان را ترک نکرده‌اند، این ملت غیور، پرورده دست علما هستند.

ماموستا شیرزادی ادامه داد: در اوایل انقلاب این مردم و در رأس آنان ماموستاها بودند که با جانفشانی، ایثار و نائل شدن به درجه رفیع شهادت و جانبازی، زحمات زیادی را برای تحقق نظام اسلامی متحمل شدند، اما اکنون همین قشر نجیب از جامعه، متأسفانه از برخی از امکانات رفاهی محرومند.

وی یادآور شد: نظارت مورد تأیید همه ماست اما دخالت ناموزون گره در کار می‌اندازد، متأسفانه دخالت در امور روحانیون در استان بسیار زیاد است و برخی از ماموستاها از منبر و محراب کاملاً طرد شده‌اند و شایسته است با عفو و رأفت اسلامی آنان را به جامعه برگردانیم؛ چرا که آغوش نظام برای بازگشت ضد انقلاب هم باز است چه رسد به جامعه روحانیون.

انتهای پیام
captcha