راه‌اندازی «پویش صلح» برای پرونده‌های قصاص در کردستان
کد خبر: 4116550
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

راه‌اندازی «پویش صلح» برای پرونده‌های قصاص در کردستان

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان از راه‌اندازی پویش صلح برای پرونده‌های با هدف بخشش و جلوگیری از قصاص خبر داد و گفت: در دادگستری برای هر پرونده اختلاف خانوادگی 12 پرونده تشکیل می‌شود که امیدواریم از تشکیل این پرونده‌ها با برنامه‌های خاصی که داریم جلوگیری شود.

نشست خبری شورای حل اختلاف کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، بهادر اسدی، معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان دیروز، دوم بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش برای به حداقل رساندن پرونده‌های اجتماعی را در معاونت پیشگیری پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش پرونده‌های قضایی از طریق ایجاد صلح و سازش از طرف دادگستری مورد پیگیری است، افزود: در صدد هستیم تا فرهنگ صلح و سازش را در جامعه نهادینه کنیم، چرا که این فرهنگ بساط کینه را در جامعه برمی‌چیند و باعث پیشگیری از وقوع جرم و در نهایت کاهش جمعیت زندان‌ها در استان می‌شود.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان با بیان اینکه صلح و سازش در جامعه آرامش اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، گفت: استفاده از افراد شاخص مانند ماموستایان و ریش سفیدان در راستای تحقق اهداف این حوزه تأثیر بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در 10 ماهه ابتدایی امسال 86 هزار و 966 پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع شده که 86 هزار و 412 پرونده مختومه شده و 3 هزار پرونده به شعبه‌های شورای اختلاف اضافه شده است.

اسدی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 11 هزار و 397 پرونده به اجرای احکام ارجاع شده و برای 12 هزار و 543 پرونده حکم صادر و مختومه شده است.

وی ادامه داد: در 10 ماهه ابتدایی سال جاری در استان از میزان 55 هزار پرونده 20 هزار و 500 پرونده به صلح و سازش منجر شده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان با اذعان به اینکه در حال حاضر 49 پرونده قصاص آماده اجرا در استان داریم، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری 5 پرونده قصاص در استان کردستان منجر به سازش شده است.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف ما در معاونت حل اختلاف استان این است که هیئت‌های صلح و سازش را در مساجد و روستاهای استان تشکیل و فرهنگ بخشش را در سطح جامعه نهادینه کنیم.

اسدی از راه‌اندازی پویش صلح برای پرونده‌های با هدف بخشش و جلوگیری از قصاص خبر داد و افزود: در دادگستری برای هر پرونده اختلاف خانوادگی 12 پرونده تشکیل می‌شود که امیدواریم از تشکیل این پرونده‌ها با برنامه‌های خاصی که داریم جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ابلاغات الکترونیکی قضایی در استان به 98 رصد رسیده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان بیان کرد: حل اختلاف معدن‌داران بخش موچش، پرونده مالی 4 میلیارد تومانی و 7.5 میلیارد تومانی از اهم پرونده‌های مهم خاتمه پیدا کرده در معاونت حل اختلاف دادگستری استان کردستان در 10 ماهه ابتدایی سال جاری بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2 هزار پرونده به یک هزار و 500 نفر صلح‌یار ارجاع شده که از این میزان 4 پرونده مربوط به قصاص بوده است.

اسدی در پایان یادآور شد: انتظار داریم از ظرفیت خبرنگاران در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha