برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی مدرسان میانی طرح شهید همت در کردستان
کد خبر: 4117416
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی مدرسان میانی طرح شهید همت در کردستان

دوره آموزشی توانمندسازی و ارتقای صلاحت حرفه مدرسان میانی طرح شهید همت در راستای ارتقای کیفیت آموزشی‌و‌پرورشی فرایند تدریس در مدارس ابتدایی استان کردستان با حضور 256 معلم در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مدرس سنندج برگزار شد.

دوره توانمندسازی معلمان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، غلامعلی کرمی نیاز، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌و‌پرورش کردستان امروز، ششم دی‌ماه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی و ارتقای صلاحت حرفه مدرسان میانی طرح شهید همت، توانمندسازی نیروی انسانی را بنیادی‌ترین عنصر موفقیت هر سازمان دانست و گفت: امروزه نقش و جایگاه نیروی انسانی به عنوان عنصری بی‌بدیل در پیشبرد اهداف هر دستگاه شناخته شده و پذیرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از منظر صاحبنظران مدیریت، سرمایه‌گذاری برای توانمندسازی، رشد و تعالی منابع انسانی، مؤثرترین نوع سرمایه گذاری به شمار می‌رود، افزود: در آموزش‌وپرورش که نیروی انسانی، عنصر حیاتی آن را تشکیل می‌دهد، نقش و جایگاه توانمندسازی ارزش و جایگاه والایی را به خود اختصاص می‌دهد که باید کانون توجه و برنامه ریزی واقع شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌و‌پرورش کردستان بیان کرد: تکمیل چرخه توانمندسازی معلمان با دو فرایند مؤثر دیگر، یعنی سنجش صلاحیت و استفاده از نتایج این سنجش در برنامه‌های ارتقاء و انگیزشی آتی آموزش‌وپرورش در بُعد فردی و سازمانی موضوع مهم دیگری است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

وی اجرای طرح شهید همت را از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت متبوع اعلام کرد و گفت: در راستای ترویج و توسعه مواردی همچون خود ارتقایی، یادگیری مشارکتی، ارتقای دانش تخصصی و مهارت‌های حرفه‌ای، تربیت و پرورش معلمان خلاق، متعهد، پژوهشگر، باانگیزه و با روحیه جهادی و پیوند دادن یادگیری‌های حرفه‌ای معلمان با نیازهای واقعی آنان در فرایند تدریس از طریق ایجاد شبکه‌های یادگیری این طرح اجرا می‌شود.

کرمی نیاز بیان کرد: از میان معلمان دارای شایستگی‌های حرفه‌ای هشت نفر از طرف آموزش‌و‌پرورش استان در دوره کشوری شرکت کرده‌اند که آنان نیز در دوره‌های حضوری وغیر حضوری نسبت به انتقال دانش و تخصص حرفه‌ای به مدرسان هر منطقه و شهرستان می‌پردازند.

وی به برگزاری دوره حضوری دو روزه در استان کردستان برای 256 نفر از مدرسان منطقه‌ای گفت: مدرسان میانی بعد از دوره حضوری با تشکیل حلقه های ده نفری نسبت به توانمند سازی همکاران در قالب دروس فارسی دوم و سوم، ریاضی چهارم، علوم چهارم، ریاضی پایه پنجم و مهارت شایستگی دیجیتال با تأکید بر آموزش اسکرچ جونیور و اسکرچ می‌بردازند.

معاون آموزش ابتدایی در پایان یادآور شد: طرح شهید همت هشت مرحله دارد که تشکیل حلقه معلمان از مهم‌ترین مراحل آن است که تمام معلمان دوره ابتدایی استان مشمول این طرح هستند تا با تشکیل حلقه‌های ده نفری در یک دوره سه ساله توانمندی لازم را کسب کنند.

انتهای پیام
captcha