طرح «ضیافت دانشجویی» در دانشگاه کردستان برگزار شد
کد خبر: 4118071
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

طرح «ضیافت دانشجویی» در دانشگاه کردستان برگزار شد

طرح «ضیافت دانشجویی» با حضور استاندار کردستان و جمعی از اساتید و دانشجویان کردستانی امروز، 9 بهمن‌ماه در دانشگاه کردستان برگزار شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 9 بهمن‌ماه در نشست با دانشجویان طرح ضیافت دانشگاه کردستان، با تشکر از بیان مسائل استان و دانشگاه کردستان از سوی دانشجویان و دغدغه‌مند بودن آنها، از رئیس دانشگاه خواست تا به طور ویژه بررسی کاملی از مسائل دانشگاه انجام شود تا ترم آینده با شرایط بهتری کلاس‌های دانشگاه آغاز شود.

وی با اشاره به آمادگی استانداری کردستان برای همکاری کامل در رفع این مشکلات افزود: بیان مشکلات دانشگاه از سوی دانشجویان ترم آخر به منظور رفع آن‌ها نشان‌دهنده دغدغه‌مند بودن و دلسوزی آن‌هاست و بی شک ما به خواسته‌های آنها در حد توان خود پاسخ خواهیم داد و برای بهبود شرایط تلاش خواهیم کرد.

استاندار کردستان با تأکید براینکه بسیاری از مشکلات موجود ریشه‌های مزمنی دارند و باید اصلاح شوند، بیان کرد: کردستان از جمله استان‌های برخوردار از مواهب الهی است اما منکر عارض شدن محرومیت بر استان و از دست رفتن فرصت‌ها نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در زمانی‌که ما درگیر جنگ بودیم، استان‌های دیگر در حال تأمین زیرساخت‌های توسعه بودند، ادامه داد: هیچ استانی به اندازه کردستان طعم تلخ محرومیت ناشی از عدم امنیت را نچشیده است.

زارعی‌کوشا افزود: بزرگترین رسالتی که ما برای خود در توسعه اقتصادی و بهبود شرایط استان قائل هستیم، این است که امنیت لازم را برای کار اقتصادی و فعالیت تولیدی فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه کردستان از مسیر امنیت می‌گذرد، گفت: مشکلاتی که در ماه‌های اخیر بوجود آمد، ایجاد ذهنیت ناامنی، انصراف و یا ایجاد تردید برای سرمایه‌گذاران در استان را به همراه داشت و بزرگترین دغدغه ما رفع این نگاه و حفظ سرمایه‌گذاران به منظور توسعه استان است.
استاندار کردستان افزود: منکر ضرورت انجام اصلاحات در برخی عرصه‌ها نیستیم اما نباید اصول ضروری را از یاد ببریم.

وی در پایان به سایر مشکلات موجود از جمله تورم، ساماندهی مرز باشماق، انجام مطالعات در رابطه با احیای زریوار، بیکاری و ایجاد اشتغال پرداخت و گزارشی از تلاش‌های مجموعه مدیریت این استان برای رفع آنها ارائه داد و در پایان یادآور شد: همه تلاش خود را برای حل مشکلات استان بکار خواهیم گرفت.

مشکلات خوابگاه‌های دانشگاه، نبود تجهیزات آزمایشگاهی مناسب، نبود شورای صنفی دانشجویان، مشکلات ارائه دروس معرفی به استاد، بی‌رغبتی دانشجویان و عدم امید به آینده، مبالغ کم تسهیلات دانشجویی و کمبود منابع دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های مجاور از جمله مشکلات مطرح شده دانشجویان در رابطه با دانشگاه کردستان بود که توسط دانشجویان مطرح شد.

یادآور می‌شود؛ مشکلات اقتصادی، بیکاری، عدم به کارگیری نخبگان دانشگاهی در مدیریت کشور، از بین رفتن منابع طبیعی از جمله قاچاق چوب، از بین رفتن دریاچه زریوار، نامناسب بودن جاده‌های استان، عدم رسیدگی به وضعیت مرزهای استان، به نتیجه نرسیدن پروژه فولاد کردستان و عدم پذیرش دانشجو در دانشکده صنعت و معدن قروه از دیگر مواردی بود که در رابطه با آنها از استاندار کردستان سؤال پرسیده شد.

انتهای پیام
captcha