استفاده از ظرفیت جامعه قرآنی در غنی‌سازی برنامه‌های دهه فجر
کد خبر: 4118206
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

استفاده از ظرفیت جامعه قرآنی در غنی‌سازی برنامه‌های دهه فجر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه یکی از اقشار تأثیرگذار ما مؤسسات و فعالان قرآنی هستتد، بر استفاده از ظرفیت جامعه قرآنی در غنی‌سازی برنامه‌های دهه فجر تأکید کرد.

حجت الاسلام قربانیبه گزارش ایکنا از خوزستان، نشست کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خوزستان امروز یکشنبه ۹ بهمن در اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین علیرضا قربانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در این نشست گفت: ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، بهمن ماه در استان تشکیل شد. مهم‌ترین موضوع این ستاد، تشکیل کارگروه‌های مختلف است. امسال 21 کارگروه در حوزه‌های گوناگون ذیل این ستاد شکل گرفته‌اند. هر دستگاه متولی یک کارگروه می‌شود و چند دستگاه به عضویت آن کارگروه در می‌آیند و در طول دهه فجر به اجرای برنامه می‌پردازند. این برنامه‌ها با حضور اقشار مختلف مردم مربوط به آن کارگروه به راهپیمایی ۲۲ بهمن منتهی می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت تبیین در این کارگروه‌ها تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با تمام قدرت تلاش کردند به انقلاب ضربه بزنند و آن را ناکارآمد جلوه بدهند و به تعبیر رهبر انقلاب، جنگ ادراکی را در دستور کار قرار دادند، از این رو در کارگروه‌هایی که تشکیل شده است، بُعد تبیین، بُعد مهمی است.

قربانی ادامه داد: به دو دلیل تبیین بیش از گذشته ضرورت پیدا کرده است، دلیل اول آن است که متأسفانه ما مقهور سلطه رسانه‌های غربی شدیم. گاهی خودمان توانمندی‌ها و پیشرفت انقلاب اسلامی را باور نداریم. دلیل دوم این است که گاهی  خودسانسوری می‌کنیم و توانمندی‌ها و خوبی‌های انقلاب اسلامی را نمی‌گوییم. در کشور مشکلاتی وجود دارد، از جمله در حوزه معیشت و اقتصاد که آنها را ثمره بی‌توجهی به نسخه انقلاب اسلامی می‌دانیم. اگر دستورات رهبر انقلاب در این حوزه عمل می‌شد شاید کمتر به این مشکلات مبتلا می‌شدیم و از جهت دیگر تحریم‌ها نیز شرایط را دشوار کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند شجاعانه از انقلاب اسلامی دفاع کنید. انقلاب اسلامی حرف برای گفتن دارد. متناسب با این راهبردها باید در کارگروه‌ها برنامه‌ریزی کنیم. انتظار این است که در این کارگروه‌ها برنامه ریزی و پیشنهاد برنامه و همچنین غنی سازی و تقویت برنامه‌های متعارف انجام شود.

قربانی افزود: نکته دیگر که در سخنان مقام معظم رهبری نیز وجود دارد جذاب‌سازی و ایجاد زمینه مشارکت بیشتر مردم در این برنامه‌ها است و کارگاه قرآنی می‌تواند در این زمینه کمک کند.

وی گفت: در سال‌های گذشته یکی از تلاش‌های دشمن ایجاد موج رسانه‌ای و هدایت افکار عمومی برای عدم مشارکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود، اما حضور مردم در صحنه ابطال سحر توطئه‌های دشمنان خواهد بود. ان‌شاالله کارگروه قرآنی اقشار مخاطب این کارگروه را برای مشارکت در این راهپیمایی دعوت کند و از غنا و وزن جامعه قرآنی در دهه فجر استفاده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تصریح به اینکه متأسفانه در سال گذشته فاصله زیادی بین برنامه ریزی‌ها و برنامه‌های عملیاتی بود، بر اجرایی شدن برنامه‌های کارگروه قرآنی تأکید کرد.

قربانی با اشاره به فعالیت 21 کارگروه در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان گفت: می‌توان از ظرفیت این کارگروه‌ها استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنم کارگروه قرآنی از ظرفیت کارگروه رسانه و فضای مجازی، کارگروه بسیج، کارگروه  عشایر و کارگروه دانش‌آموزی استفاده بکند. مسئله دیگر این است که برخی از جایگاه‌های تعبیه شده در مسیر راهپیمایی 22 بهمن را می‌توانیم به ارائه برنامه‌های قرآنی اختصاص بدهیم. تلاش می‌کنیم برنامه راهپیمایی 22 بهمن را با رویکرد مردمی و اقشار مردم برگزار کنیم. یکی از اقشار تاثیرگذار ما مؤسسات و فعالان قرآنی استان هستند که ما ظرفیت را برای فعالیت آنها فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha