اجرای ویژه برنامه «پیک امید» در روستاهای مناطق مرزی کردستان
کد خبر: 4118597
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

اجرای ویژه برنامه «پیک امید» در روستاهای مناطق مرزی کردستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اجرای ویژه برنامه «پیک امید» در روستاهای مناطق مرزی کردستان خبر داد و گفت: ویژه برنامه «پیک امید» با حضور مربیان کانون و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان روستاهای مناطق مرزی مریوان برگزار خواهد شد.

حمیدرضا گوهری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستا

حمیدرضا گوهری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان امسال باشکوه‌تر از سال گذشته این ایام را با حضور دانش‌آموزان جشن خواهد گرفت.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان استان کردستان افزود: معرفی روز شمارانقلاب به صورت دیواری، معرفی شخصیت رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، معرفی کتاب‌های تاریخی با حضور دانش‌آموزان و توسط مربیان اجرا می‌شود که در این برنامه‌ها کودکان و نوجوانان با شخصیت‌های ماندگار انقلاب آشنا می‌شوند.

وی افزود: در ویژه برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان استان سعی شده از ابزار هنر به عنوان یکی از ابزار های انتقال پیام استفاده شود که با استفاده از هنر نقاشی کودکان و نوجوانان به صورت کارگاهی و گروهی با موضوع پرچم شرکت می‌کنند و به خلق اثر هنری می‌پردازند.

مسئول کمیته کودک و نوجوان استان کردستان با بیان شعار «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» گفت: ایجاد فضای نشاط و شادی از سیاست‌ها و راهبردهای کمیته کودک و نوجوان می باشد که در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی دستاوردهای انقلاب را در ۴۴ سال گذشته روایت خواهیم کرد.

وی به دیگر برنامه‌های این کمیته اشاره کرد و افزود: کارگاه قصه‌گویی، نمایش خلاق، کارگاه ادبی و نوشتن خلاق با عنوان «لاله‌های سرخ»، نامه‌ای به امام شهدا، کاردستی اوریگامی در قالب گل‌های لاله در سه رنگ پرچم، خوشنویسی، مسابقات فرهنگی، و هنری، تهیه کارت پستال‌های مرتبط با ایام دهه فجر با هدف انتقال ارزش‌ها و حافظه تاریخی انقلاب به کودکان و نوجوانان، شعرخوانی از اشعار امام(ره) و شعرخوانی با موضوع روزهای انقلاب، نمایش فیلم‌ها و انیمیشن‌های مناسب با این ایام، مسابقه داستان‌نویسی با موضوع انقلاب، جشنواره بازی‌های بومی و محلی با حضور کودکان و نوجوانان در تمامی مراکز کانون استان کردستان برگزار می‌شود.

گوهری به سهم کودکان و نوجوانان در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در راستای بهره‌مندی روستاهای مناطق مرزی و دیگر روستاهای استان کتابخانه‌های سیار به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و ادبی خواهند پرداخت.

وی از اجرای ویژه برنامه «پیک امید» در روستاهای مناطق مرزی کردستان خبر داد و افزود: ویژه برنامه «پیک امید» با حضور مربیان کانون و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان روستاهای مناطق مرزی مریوان و برپایی کارگاه‌های کاردستی، قصه‌گویی، شعر‌خوانی و نمایش فیلم برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان دارای 21 مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی است.

انتهای پیام
captcha